Vraag: Wie heeft tip voor een perfecte lijmoplossing / lijmstation vloer leggen

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik ben mijn vloer aan het leggen in mijn nieuwe werkplaats, met planken met een werkende breedte van 84mm en in totaal ongeveer 387 strekkende meter hout leggen en dus inlijmen...

Ik heb een gluebot die makkelijker zou meoten werken dan de normale fles.... ik heb bovendien de lijm in een 5 liter emmer.

Wie heeft de perfecte oplossing om lijm aan te brengen in de groef ten behoeve van het verlijmen van de planken en wel zonder te knoeien? Niks zo goedkoop als de kwast in de emmer maar of dat garant staat voor beperkt knoeien.....?
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ik begrijp de vraag niet Scheppie, wil je lijm in naden doen, hoever staan die naden dan open? Waarom maak je hier eigenlijk een apart topic voor aan, dit is alleen maar vervuilend je zou deze vraag m.i. ook gewoon in je eigen topic, "Mijn nieuwe man cave" kunnen stellen? Want ik neem aan dat het over die vloer gaat, toch?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
De vloer ligt er toch al in, ik begrijp er helemaal niets van???

Groet Pel.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
De vloer ligt er toch al in, ik begrijp er helemaal niets van???

Belangrijkste is dat ik het nog wel snap :)... deze vloer ligt er bijna in maar moeten nog veel meer vloeren gelegd worden... en heb nu na 30m2 al kramp in de handen van het in de fles knijpen
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
De vloer ligt er toch al in, ik begrijp er helemaal niets van???

Dat dacht ik ook al... en als je nog bezig bent zou ik een plantenspuit (zo'n grote voor het terras) oid nemen en kijken of je het daar doorheen krijgt. spuit nozzle er af en lijm op druk uit de tank persen...

Ik lees dat je al een Glue bot hebt, als je daar een ventiel op zet van een fietsband kun je er druk op zetten, hoef je niet meer te knijpen.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Emmer en kwast gemakkelijkste....

Lijmfles properder, maar kramp in de handen....


Professionele oplossing maar onbetaalbaar voor 1 project is lijmemmer onder druk. Lamello maakt het o.a. maar je bent denk ik snel 500 -1000 euro kwijt voor zo een systeem...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Voor 150 euro heb je een airpress druktank met slang en spuitpistool. Voor het spuitpistool moet je zelf even creatief zijn. Je kan je lijmemmer gewoon in het drukvat zetten. Als je hem langer niet gebruikt even vullen met water en slangen goed doorspuiten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Als je op de webwinkel van hantos kijkt, dan vindt je het spuitpistool en de hulpstukken ook voor wat vriendelijkere prijzen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
TEven bij de horecagroothandel een paar van die spuitflesjes halen die worden gebruikt voor het garneren van de schotels met sausjes. Kun je de opening op gewenste dikte snijden en heb je een flesje dat veel lichter knijpt dan die gluebot......:cool: Bij de Makro of Sligro halen.


Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
TEven bij de horecagroothandel een paar van die spuitflesjes halen die worden gebruikt voor het garneren van de schotels met sausjes. Kun je de opening op gewenste dikte snijden en heb je een flesje dat veel lichter knijpt dan die gluebot...... Bij de Makro of Sligro halen.

Fons dát zijn de tips..... dank
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag Scheppie,

De tip van Athanor is een hele goede! deze gebruiken wij ook vaker ( voor olie in schroefgaatjes/sleuven voor het monteren of lijm in 3,2mm sleuven zoals achterwanden van bijv board oid).

Verder hebben wij ook wel vaker blanco/lege kitspuiten-tubes gekocht bij polyester shop om te gebruiken met houtlijm. hierbij is het wel belangrijk dat je het puntje zo klein als mogelijk heb en evt ondersteboven neerzet omdat houtlijm vrij dun is.

een kitspuit kan je ook gebruiken op lucht of accu.

Succes!
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik heb hier ooit 36m2 gelegd en een titebond fles gebruikt.
De kop glijdt mooi door de sleuf en de fles kun je op de kop zetten(even houdertje maken)zodat je altijd direct lijm voor de kop hebt!

titebond dop.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.