herstellen meranti buitendeur

welke

Nieuw lid
11 dec 2015
5
0
Oostende B
beste forumleden

ik had graag jullie advies omtrent een probleem waar ik niet onmiddellijk een correcte oplossing voor vind.
Het euvel luidt als volgt:
Ik heb een meranti buitendeur waar de fitsen uitgebroken zijn, dit in het deurvlak. hoe is dit gebeurd? mensen wilden inbreken in het jeugdlokaal.
Mijn oplossing: ik frees een sponning breedte 50mm/diepte 18mm en lijm hierin een nieuwe meranti lat die dan effen geschaafd wordt om dan de fitsen terug in deze lat integeren zodoende de deur terug kan afgehangen worden.
Zou dit een goede oplossing zijn of is er een betere oplossing?

bedankt alvast
 

welke

Nieuw lid
11 dec 2015
5
0
Oostende B
Dat is de juiste oplossing voor het probleem. Zet vooraf de centenlijnen van de boringen voor de fitsen over op een rechte lat, dat vergemakkelijkt het afschrijven nadien.
bedankt tuoh voor je reply dus je denkt dat de lijm krachtig genoeg zal zijn om het gewicht van de deur te houden?
Ik kijk ook even om in de loop van de week enkele foto's te posten!
bedankt aan allen voor jullie reacties
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Een 2 componenten houtrotvuller kan ook een optie zijn, als het een geschilderde deur betreft.
Zoiets als RepairCare.

IMG_0442.jpg
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Persoonlijk zou ik ook twee schroeven door de inzetstukken in de deurstijlen zetten.
alleen lijm is voor dat soort reparaties toch net wat te weinig voor mijn gevoel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.