Ambacht & Gereedschap

P

Pel

Guest
Ik ben ook lid van Ambacht & Gereedschap, maar vind hun forum niet erg gebruiksvriendelijk, en kom daardoor ook niet vaak op hun forum. Misschien dat ze eens bij woodworking.nl in de keuken kunnen kijken?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Klaas, de beide forums hebben overeenkomsten wat gereedschap en houtbewerking betreft, maar bij Ambacht & Gereedschap zijn ook metaalbewerkers, gasfitters, koperdrijvers, loodgieters, noem maar op. Om zo'n forum in dit forum te integreren is m.i. niet bevorderlijk voor woodworking.nl, het is nu al moeilijk om te zien waar je een topic moet plaatsen. En Jefmen heeft het er nu al druk mee om e.a. regelmatig te ordenen omdat het voor nieuwkomers soms moeilijk is om te zien hoe het in zijn werk gaat. Begrijp me niet verkeerd hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik vind sommige totaal andere beroepen ook heel interessant, maar of ze op dit forum passen betwijfel ik. Het zou wel fijn zijn om een directe link naar hun site hier te zetten zodat de site Ambacht & Gereedschap meer bekendheid krijgt.

Groet Pel
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ja daar heb je wel een punt Pel. Maar ze zouden misschien in dit forum kunnen meeliften in een subgroep. Ze zouden veel van dit forum kunnen profiteren en van elkaars kennis. Maar een werkbare praktische uitvoering is misschien niet te realiseren

mvg
klaas
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Ze zijn bezig met een grote software update, om hun forum te verbeteren.

groeten

Ornament
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Ik ben lid, maar i.d.d. een inactieve boel daar en dat is best jammer.
Aan de andere kant, misschien zijn het daar allemaal zulke doeners dat ze gewoon geen tijd hebben om ook nog op een forum actief te zijn...:)
Ik houd van hout vlechten, houtconstructies en smeden, maar na me te hebben voorgesteld geen enkele reactie mogen lezen.
Jammer, want de berichten worden zo te zien wel gelezen.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Ik heb ze eens voorgesteld te onderzoeken of ze samen kunnen gaan met ons forum. Er zit best veel kennis over oud gereedschap en handwerk dat nu wat verborgen blijft

mvg
klaas

Ook ik heb ze 3 jaar geleden al eens voorgesteld om te gaan samenwerken, ik denk dat 1 grote ontmoetingsplaats beter werkt dan allerlei versnipperingen, mits er voldoende ruimte voor gemaakt wordt. Ik denk dat het Radius forum binnen woodworking.nl een mooi voorbeeld is.

jaap
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Uit de oude doos.
Ze zijn volgens de site gehack en nu is het forum onbruikbaar voor "enige" tijd, maanden, maar inmiddels jaren dus. Ben bang dat niet meer iets gaat worden. De vereniging zelf schijnt springlevend te zijn.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik bezocht tot een paar jaar geleden af en toe hun forum, maar vanwege de zich steeds verder verdiepende slaap van dat forum heb ik afscheid genomen.

Maar zoals Roel22 hierboven opmerkt, lijkt de vereniging nog goed wakker. Ik ben net lid geworden. Aan die 22,50 contributie val ik me geen buil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

jobtiel1

Actieve deelnemer
3 nov 2022
45
31
Zuid-Beveland, Zeeland
Ik ben ook lid sinds begin dit jaar, het halfjaarlijkse krantje wat ze maken is altijd interessant! Heb nog geen bijeenkomst bij kunnen wonen maar het ziet er altijd naar uit dat dat ook wel tof is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.