Zaagwandkast maken mbv. een jig?

Roy_84

Nieuw lid
19 mei 2015
2
0
Beste experts!

Ik heb een schuin kastenwandje gemaakt in de schuur, met een lat waar ik nu mijn platen opzet om ze vervolgens langs een zelfgemaakte lineaal te zagen.
De kast is dus met de deurtjes dicht een door zaagwand.
Nu heb ik bosch linialen liggen, maar die kan ik niet lekker gebruiken op die zaagwand.

Mijn idee is nu dus om met een jig/mal zoals bijvoorbeeld deze: https://www.gereedschappro.nl/overi...f-20-mm-gatenrijen-in-je-werkblad-actie/21985

het idee is dan om de lat die onderaan (horizontaal) zit, te vervangen voor een gatenrij, en dan haaks daarop een verticale gatenrij maken, met benchdogs die ik aan mijn lineaal kan maken, waardoor ik dus een soort van MFT tafel/wand heb, maar dan alleen één horizontale rij, en één verticale rij gaten, gevuld met de benodigde benchdogs om de platen te ondersteunen.
Ik zaag nu de grote platen nog buiten onder de veranda op de steigerbouwer tafel met balken erop, maar zoals jullie al wel begrijpen, vindt de vrouw dat niet altijd even gezellig ;)

Ik hoef alleen recht toe, recht aan haaks te zagen, dus geen verstek en of onder een hoek.

Zou mijn idee kunnen werken of denken jullie dat het niet gaat werken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.