Pimpen/update van mijn lijmklemmen.

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
afb1.jpg
Ik heb 2 van deze lijmklemmen maar ze zijn in het gebruik aan de slappe kant.
Dus maar even het pimpen volgens de methode van Paul Sellers.

Clamp Retrofit | Paul Sellers
https://www.youtube.com/watch?v=AyKiGmRq3wY

De klemmen en het draadeind licht geveild zoals Paul Sellers het voordoet.
Lange vuren lat op maat 17,4 x 25 mm gezaagd en daarna in 2 lengtes van 1168 mm.
Daarna de houten latten in de klemmen geramd want dit ging niet echt gemakkelijk.
Of de klemmen waren niet overal aan de maat of het hout niet mooi recht.

Ik heb op het einde er geen centerpunt ingeslagen omdat mijn latten er echt vast in zitten.
Ook het eind dopje dat erin zat heb ik weer terug geplaatst en alles licht ingewreven met bijenwas.

afb2-3.jpg

Ook heb ik op de klemmen nog geen stukje triplex geplakt, als ik dat later nodig vind doe ik dat alsnog.
Ze voelen inderdaad véél steviger aan en de klemmen gaan soepeler, nu nog even in de praktijk testen.

Mvg, :).
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Filmpje had ik nog niet bekeken. Heb meestal toch een beetje moeite om mijn aandacht er bij te houden. Maar goed. Ziet er netjes uit. Ben wel benieuwd naar de praktijktest.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Filmpje had ik nog niet bekeken. Heb meestal toch een beetje moeite om mijn aandacht er bij te houden. Maar goed. Ziet er netjes uit. Ben wel benieuwd naar de praktijktest.
Ik had deze klemmen voor de update al in de praktijk getest zie dit topic op pagina 3.

https://www.woodworking.nl/showthre...mijn-MFTC-(ontwerp-BenchWorks)&highlight=MFTC

Maar toen vond ik ze wat aan de slappe kant vandaar mijn update.
Het kan nog wel even duren voordat ik weer een klusje heb waar ik deze ge-update klemmen in moet/ga gebruiken.

Mvg, :).
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ziet er goed uit, had filmpje van Paul inderdaad ook al eerder gezien. Ben benieuwd in hoeverre ze verbeterd zijn.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ziet er goed uit, had filmpje van Paul inderdaad ook al eerder gezien. Ben benieuwd in hoeverre ze verbeterd zijn.
Die klemmen van Paul Sellers zijn denk ik 60 cm waarvan ik denk dat het rendement veel beter is dan met klemmen van 120 cm.
Maar ik heb ze tot nu toe alleen maar gebruikt om plaatmateriaal tot ongeveer 100 cm met domino's te klemmen en dat ging wel goed.
Als je echt met dikker hout gaat werken denk ik dat deze klemmen daar niet geschikt voor zijn.
Maar ze kosten dan ook veel minder als bv. de veel beter klemmen van o.a. Bessey.
Mvg. :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.