Dewalt DW 682K lamellenfrees

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
Vorige week via internet een Dewalt DW682K lamellenfrees gekocht.
Op de foto zag het er allemaal mooi uit, maar in het gebruik viel die machine toch behoorlijk tegen.
Ten opzichte van de neerklapbare aanslag freest ie namelijk behoorlijk scheef. Bijna 1mm over de breedte van de gleuf.
De neerklapbare aanslag èn de zool moeten precies evenwijdig staan aan het zaagblad.
Eerst dacht ik dat ik het kon afstellen maar dat kon alleen door een aluminium deel van de machine
schuin vast te zetten wat dan vervolgens weer in de weg zat als ik de zool gebruikte als aanslag.
Nu blijkt dat de neerklapbare aanslag er gewoon scheef in zit en dat normaal afstellen niet mogelijk is.
Overigens freest ie wel perfect ten opzicht van de zool.
Ik heb de machine dus weer terug gestuurd en ga zoeken naar iets fatsoenlijks.
Dat zal dan wel duurder zijn maar zo'n prul wat scheef freest heb ik ook niets aan.
Valt me tegen van Dewalt, ik had betere kwaliteit verwacht.
Heeft iemand een advies voor een betere machine?

Jan
 
P

Pel

Guest
Festool, maar dan moet je toch wat dieper in de buidel tasten.:)

Groet Pel
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Ik heb een Makita (18V versie) en daar heb ik werkelijk niets over te klagen. Werkt zeer nauwkeurig.
Ik heb hiervoor een Ferm gehad dus ik weet hoe beroert ze kunnen zijn...
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ook in het bezit van een Makita 18V lamellen frees doet het goed alleen achteraf had ik toch liever 1 gehad met een snoer eraan omdat een afzuiging erbij eigenlijk wel erg handig is.
 

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Ik ben erg tevreden over de Makita met snoer (6000). Werkt perfect, lang snoer n zonder afwijking.
Vreemd, je mag meer van dewalt verwachten!
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Ik heb een paar dagen geleden een Makita PJ7000 aangeschaft. Die met snoer. Nog maar een paar verbindingen mee gemaakt, maar het werkt goed en soepel. Lamellen zitten mooi parallel ten opzichte van het referentievlak.

Tip: Ben je in de buurt van een Bauhaus vestiging (Hengelo, bijvoorbeeld): ze hebben daar de policy dat ze de goedkoopste zijn. Zijn ze dat niet, dan krijg je het voor de (aantoonbaar) goedkopere prijs, PLUS 12% korting extra.

Frees kostte 328 euro, een paar weken daarvoor nog 279. Maar dat was de 'J'-versie. De medewerker die me hielp, keek even op het internet, kwam erachter dat deze frezen voor 290 euro werden aangeboden, en ik ging de deur uit met een nieuwe lamellenfrees voor 255 euro. Dus 73 euro korting....
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
Ondertussen ben ik ruim 2 weken verder en heb nog steeds geen goed werkende machine.
DeWalt Nederland (0164-283063) belooft steeds terug te bellen maar doet dat niet.
Zij schuiven alles af op de leverancier maar die kan ook niets want DeWalt heeft de machine gewoon niet op voorraad
dus de leverancier kan ook niets leveren.
Degene bij DeWalt die iets van de machine af zou weten is er nooit en ik krijg een nieuwe belofte dat ik terug gebeld ga worden.
Dus niet en daarom is het einde oefening voor DeWalt.
Ik ben zeer slecht te spreken over de service en garantie van DeWalt.
Wat een amateurs.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Je lijkt het jezelf ook wel erg moeilijk te maken.... als je koopt via internet stuur je gewoon binnen 14 dagen terug als het niet bevalt. Probleem opgelost en je kunt gewoon dezelfde of een andere machine ergens anders aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
En wat nu als je diezelfde machine nergens kunt kopen omdat ie er gewoon niet is?
Maar het probleem is wel opgelost want ik heb een orginele Lamello gekocht.
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
Wat ik ervan begrepen heb is Elu hetzelfde als DeWalt.
Dus waarschijnlijk ook dezelfde problemen.
Ik heb nu de Lamello Classic X in een aanbieding gekocht.
Prima ding!
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
En wat nu als je diezelfde machine nergens kunt kopen omdat ie er gewoon niet is?
Maar het probleem is wel opgelost want ik heb een orginele Lamello gekocht.

Gewoon op voorraad bij bijvoorbeeld Coolblue..... maar als je niet tevreden bent over de kwaliteit koop je gewoon wat anders, zoals je nu ook doet. Bijna alle goedkopere lamello frezen hebben wel één of meerdere minpunten. Bij deze DW kun je al die problemen ook al snel zien in de reviews bij bijvoorbeeld Amazon.
 
Laatst bewerkt:

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
Bij Amazon zal ik volgende keer mijn licht ook opsteken.
Probleem is dat Amazon.nl DeWalt niet levert.
Amazon.de weer wel maar daarvan kan ik de btw niet verleggen.
En btw terug vragen is geen optie want daarvoor is het bedrag te klein.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Bij Amazon zal ik volgende keer mijn licht ook opsteken.
Probleem is dat Amazon.nl DeWalt niet levert.
Amazon.de weer wel maar daarvan kan ik de btw niet verleggen.
En btw terug vragen is geen optie want daarvoor is het bedrag te klein.

Als je je daarvoor aanmeldt, kun je bij deze firma de BTW op nul laten zetten. En ze hebben de machine:
https://www.rubart.de/index.php?product=10023724

Levertijd ligt meestal rond de acht dagen. Na ontvangst betaling.
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
Ik heb de reviews gelezen op Amazon.
Probleem van de DeWalt machine is al 8 jaar bekend
en er wordt niets aan gedaan.
Ik heb nu een Lamello machine.
Duurder maar wel heel precies en daar gaat het mij om.
 

Henricus

Nieuw lid
3 nov 2012
7
0
De Lamello Classic werkt bij mij al jaren zeer precies, ik heb hem met een ander mes nu ook geschikt gemaakt voor demontabele lamello-verbindingen. Werkt goed, ook in verstek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.