tendotools

Magogi

Nieuw lid
17 jan 2018
9
0
Ik ben op zoek naar een zaagmachine combimachine
Belangrijk een loepzuivere geleiding vd tafelzaaf.
Iemand ervaring met de combimachines van tendotools???
Ander advies?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Hoe loepzuiver wil je loepzuiver hebben? Tendotools staat bekend om relatief goedkope machines. Je zal ze met wat stellen goed zuiver kunnen krijgen, maar of ze lang zuiver blijven? Worden toch gemaakt tegen een extreem competatieve prijs.

Ik weet niet wat je budget is, of je eisen qua formaat, maar SCM Lab 300? Hammer C3-31?
 

Magogi

Nieuw lid
17 jan 2018
9
0
Ik heb deze zagen bekeken maar die zijn te groot voor mijn schuurtje en mijn beurs. Eerlijk is eerlijk. Ik zoek dus wat compacters. Ik hoef ook geen grote dingen te maken. Is vooral hobbymarig. Tips? Graag!!!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Het is wellicht handig om aan te geven wat je precies wil maken, hoeveel ruimte je hebt en wat je budget is.

Als je vraagt om een loepzuivere machine, kom je automatisch in de professionele klasse uit. Maar de vraag is, heb je dat nodig. De Robland machines zijn wellicht iets minder van kwaliteit als de Hammer, maar omdat ze veel zijn verkocht worden ze ook veel tweedehands aangeboden, ook bij handelaren die wellicht service, garantie en transport aan kunnen bieden.

De volgende vraag is dan, heb je krachtstroom of de mogelijkheid deze aan te leggen?

Tendotools is een leuke instapper voor de hobbyist, maar een tweedehands Robland zou bij mij al snel de voorkeur hebben, de basis is gewoon beter. De Minimax C26/C30 is de goedkoopste en meest compacte combinatiemachine op de markt van degelijke kwaliteit, ook een serieuze kandidaat. Voor minder koop je geen nieuwe machine van goede kwaliteit, dan is het een plaatstalen aziatische machine.

Heb je veel ruimte, dan zijn de wat oudere profimachines vaak interessant, een Griggio, SCM of Casadei komen tweedehands wel voorbij, maar krachtstroom en een grote werkruimte zijn dan wel een vereiste.
 

Magogi

Nieuw lid
17 jan 2018
9
0
Mijn ruimte is 5 bij 5 meter. Echter moet daar ook nog ander spul staan. Lintzaag afkortzaag ed. Heb wel de mogelijkheid om de machine richting deur te plaatsen voor meer werkplaats in de lengte
 

Magogi

Nieuw lid
17 jan 2018
9
0
Mijn ruimte is 5 bij 5 meter. Echter moet daar ook nog ander spul staan. Lintzaag afkortzaag ed. Heb wel de mogelijkheid om de machine richting deur te plaatsen voor meer werkplaats in de lengte

Ik heb de beschikking over krachtstroom
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dan zou ik voor een goede gebruikte Robland gaan kijken en de Tendotools lekker links laten liggen.
Alhoewel de Robland machines hier minder populair zijn als de Hammer, zijn ze wel een stuk degelijker als de aziatische budgetmachines. Ook beter verkrijgbaar als Hammer, en genoeg goede dealers met service en verkrijgbaarheid van onderdelen.

De Robland is ook nog eens waardevaster als de Tendotools.

Je geeft geen budget, maar de SCM Minimax C26 zit met transportrollen en Tersa as rond de €5300,-
Hier de Duitse versie: http://www.holzkraft-maschinen.de/produkte/holzkraft/mehrfachkombi/serie-c-genius/index.html

5x5 meter is niet heel groot, let wel op dat je voldoende loop en werkruimte houdt rond de machine, want een combinatiemachine staat in het midden, dan zijn alle functies goed bereikbaar.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik weet niet of deze Lurem Spendo de ouderwetse kwaliteit heeft, maar dat hoor je snel genoeg via dit forum:
https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Ik meen ergens te hebben gelezen dat deze onder de vlag van Metabo is geproduceerd/ gedistribueerd. Maar dat kan ik niet zo snel terugvinden.

Mijn vader had een Lurem. Heel fijne en degelijke machine.
Niet te vergelijken met Tendotools. De verkoper geeft aan dat er nog marge voor onderhandeling is, dus ik zou niet aarzelen. Dit is ook een machine die behoorlijk waardevast is.
 
Laatst bewerkt:

Troost

Nieuw lid
18 feb 2018
1
0
Waarschijnlijk heeft u hier niets aan om dat het import berijf in milaan zit. Zij leveren van klein tot groot "Damatomacchines" waarschijnlijk niet half de kwaliteit van Hammer e.d maar qua prijs kwaliteits verhouding misschien niet zo gek. Het komt allemaal uit China maar dat zegt nog niet dat de kwaliteit matig is. Wij rijden inmiddels ook Japans en Koreaans.

Vriendelijke groet,

T
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Ken het merk niet, maar Google leert mij dat het enkel in Australië verkocht wordt, en de afbeeldingen ervan lijken verdacht veel op bekende Chinese machines
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb een tendotool combimachine. Zaagt prima veel vermogen bij 230volt. Vlak en van dikte bankt werkt ook prima.
Langs geleiding kan er net mee door. Formaatzaag is zwaar K. De frees moet op de plek van de langgatboor. Dus ook niet werkbaar.
Gelukkig had ik deze machine over. Ik zou deze modellen nooit kopen. Mijn volgende zal wel een scm of robland worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.