trap van kerto fineline behandelen tegen water/olie/vuil

bartgo

Nieuw lid
11 feb 2018
2
0
Hallo,
We hebben in onze nieuwbouwwoning een trap gemaakt van kerto fineline. Dat is gelamineerd vuren in zeer dunne laagjes. De kerto fineline balken werden ook gebruikt als steun voor het huis (houtskelet) maar de overschot hebben we nu ingezet als traptredes. Zie https://www.metsawood.com/global/Products/Pages/Products.aspx

Vraag is hoe ik dit het beste afwerk om het water/vuilafstotend te maken. Mijn eerste idee was om Boss Essence Original Polyurethaan 2K erop te zetten (drie lagen). Maar toen kwam iemand aandraven met nano coatings. Wat is het beste? We hebben de Boss Essence Original al toegepast op de balken van Kerto Fineline, en dat geeft een niet-zichtbaar effect, er is geen laagje 'vernis' te zien ofzo. of het waterafstotend is weet ik nog niet.

Daarnaast hebben we ook hardhouten (acajou) werkbladen in de badkamer die dus ook behandeld moeten worden. Gezien het een andere houtsoort is, wellicht iets anders nodig dan de essence original 2K?
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Trae Lyx naturel (is hetzelfde als skylt)
Is een afwerking geschikt voor vloeren, zeer hard en de originele kleur veranderd nauwelijks
 

bartgo

Nieuw lid
11 feb 2018
2
0
Dank je, die skyit lijkt het zelfde als die Boss Essence Original (die we hebben staan). Vraag is of het ook waterafstotend is. Lijkt me wel.
En wat met hardhouten werkbladen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.