vraag vloer egaliseren

bsc

Nieuw lid
22 nov 2017
20
0
Goedendag allemaal, Ik heb een vraag betreffende mijn vloer in de werkplaats.
Ik wil binnenkort mijn hobby werkplaats opnieuw indelen en nu denk ik aan het volgende.
Ik heb nu op de vloer van die dikke straatklinkers liggen en wil graag als het kan hierover een laag egaline doen om een mooie gladde vloer te krijgen.
Zou dit kunnen?
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ben bang dat het na van loop de tijd gaat scheuren als de klinkers gaan verzakken. Wellicht iets met bouwstaalnetten doen maar daar twijfel ik ook over. maar kwam in. Mij op
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
ik denk dat je wel een grote kans hebt op scheuren, omdat de klinkers niet 1 geheel vormen kunnen ze ongelijk wegzakken.
als er ruimte voor is zou ik er een laagje beton in gooien met een wapeningsmatje.
 
P

Pel

Guest
Dat gaat niet, dat gaat gegarandeerd scheuren en dan ben je nog veel verder van huis. Dan kun je beter de vloer uit tengelen en er underlayment platen op schroeven. Desnoods nog met wat isolatie er tussen.

Groet Pel.
 

bsc

Nieuw lid
22 nov 2017
20
0
Ik dacht even makkelijk een laagje egaline er op en klaar is mijn vloer. Maar dat gaat hem dus niet worden.
Als ik er een laagje beton op stort, hoe dik moet deze laag dan zijn?
 
P

Pel

Guest
Hoe groot is de vloer, maar doorgaans kun je tellen op 10 cm plus wapening, en dan moet je hem ook nog afcementen met een slicht, ander kun je net zo goed deze vloer laten zoals hij nu is.

Groet Pel.
 

bsc

Nieuw lid
22 nov 2017
20
0
Hoe groot is de vloer, maar doorgaans kun je tellen op 10 cm plus wapening, en dan moet je hem ook nog afcementen met een slicht, ander kun je net zo goed deze vloer laten zoals hij nu is.

Groet Pel.

de vloer is 5x4 meter. Ik denk dat ik dan inderdaad de vloer beter zo kan laten. dan maar iets harder vegen waar de krulhout tussen de voegen gaat zitten.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Zit je op zand grond?? Dan zou ik de klinkers eruit halen, plastic folie er onderin maken, beton net erop met afstand houdertjes iets van de grond af en dan volstorten met beton...
Na droging even afmessen met een papje van cement en water.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
2 a 2 kuub, is goed te doen toch

Andere optie houten vloer er overheen leggen, ook prettiger voor je gereedschap
als je MP in de gaten houd koop je een houten vloer voor niet al te veel
Dampdichte folie op de ondergrond, berg latjes er op, vloer overheen en klaar ben je, ziet er nog eens goed uit ook
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Een optie zou zijn om alle klinkers eruit te halen, zodat je meer diepte krijgt. Folie en isolatie eronder en daarbovenop een gewapend betonvloertje van minimaal 7 cm dik. Daarover zou je nog een houten vloer kunnen leggen om het af te werken. Een gestorte betonvloer krijg je zonder te vlinderen moeilijk mooi glad afgewerkt.
Een andere en goedkopere optie is om alle klinkers eruit te halen, zand eronder afreien, folie eroverheen, en de klinkers op de kop er weer inleggen. Klinkers zijn bijna altijd redelijk glad van onderen, en met strakke zijkanten, zodat je geen profiel meer hebt tussen de klinkers. Het folie is om optrekkend vocht tegen te gaan.

Egaline werkt in ieder geval niet. Dit gaat geheid scheuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.