Gangbaar maken tafelzaagmachine Metabo Magnum TK 1256

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Door ziekte heeft mij tafelcirkelzaag minimaal 4 jaar stil gestaan. In schuur die relatief ook wel vochtig kon zijn.

En ik wil hem nu weer gaan gebruiken mij vraag is

Hoe krijg ik alle delen van de roltafel weer glimmend
En moet ik de machine verder eerst uit elkaar sleutelen voor ik hem weer ga gebruiken
Tips en ideeën welkom

Hans
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Wanneer de tafels van alu zijn, haal dan even een pot Belgon alu polish, werkt super.

Het gangbaar maken, zie het als een grote servicebeurt, dan weet je zeker dat alles weer veilig kan draaien,
en misschien ook niet onbelangrijk, kijk even goed hoe de elektriche contacten eruit zien, corrosie e.d.

Bij de Brezan kan je spuitbussen vloeibaar vet kopen.
 

Matthijs1988

Nieuw lid
10 apr 2016
24
0
Wanneer de tafels van alu zijn, haal dan even een pot Belgon alu polish, werkt super.

Het gangbaar maken, zie het als een grote servicebeurt, dan weet je zeker dat alles weer veilig kan draaien,
en misschien ook niet onbelangrijk, kijk even goed hoe de elektriche contacten eruit zien, corrosie e.d.

Bij de Brezan kan je spuitbussen vloeibaar vet kopen.

De tk 1256 (en andere metabo zaagtafels van de magnum serie) hebben welliswaar een gietaluminium tafel maar deze is geanodiseerd. Ik zou oppassen met polish, want dan haal je misschien die geanodiseerde laag open. Die blijft mits niet misbruikt heel lang mooi glad.

Handleidingen:
http://www.manuals.help/document_order_init.php?search=METABO MAGNUM TK1256&doctype=4&lang=en
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.