Dewalt 774-QS Afkortzaag haaks krijgen

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Het lijkt een beetje alsof ik dikke pech heb met mijn aankopen. Eerst mijn tafelzaag die niet goed bleek te zijn (netjes vervangen) nu een nieuwe afkortzaag waar ik echt niet uitkomt. Eerste instantie gaf ik de schuld aan mezelf, ben er nog nieuw mee, eerst alles goed neerzetten en dan rustig aan alles goed zetten.
Maar helaas na vele vele vele malen controleren en afstellen kom ik er niet uit.

Probleem:
Krijg er geen normale haakse snede uit.
Tot +/- 18 cm alles oké en dan loopt hij scheef af. Korte sneed zijn haaks maar volledige snedes zie je snel dat het niet klopt.

Alle speling zo min mogelijk gemaakt, (meer op dan ik dacht). maar probleem lijkt te zijn dat de bovenkant van de zaag niet gelijk staat aan de tafel.

Foto 1: haaks met de achterkant, zaag helemaal uitgerekt.

foto 2: Zaag terug begin (achterin) maar komt dan terecht op het metaal.

Visa versa als je afstelt andersom.

Ik heb de handleiding van voor naar achteren uitgelezen, maar niks waar ik tegenkom om de zaag apart van de onderkant kan afstellen.
Wat doe ik verkeerd, of is het een gevalletje dat de zaag gewoon niet goed is.

foto1:
IMG_1323.jpg

foto2:
IMG_1326.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Vervelend. Koop je iets nieuws, deugd het niet. Ik kan je niet helpen, maar zou ermee naar de dealer gaan.
Succes.
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Gelukkig gekocht bij een winkel die niet moeilijk doet met garantie. Morgen ochtend kan ik langs komen deze inwisselen voor een nieuwe.
Had juist deze en de tafel zaag 745 gekocht door de hoeveelheid goede reviews, maar bij beide beetje pech gehad. morgen een goede en dan kunnen we gelijk aan de slag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.