Freesjes voor Festool OFK700

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb vorige week een OFK700 tweedehands gekocht. Het standaardfreesje is echter versleten. Ik zie bij Festool dat zo'n freesje +-€58 kost... Ik ben fervente gebruiker van ecotools freesjes, dus vind dit wat duur. Echter, zijn dit blijkbaar speciale freesjes, Ø19mm en snijlengte 15mm, dat vind ik niet, ofwel is het een scharnier-inkoosfrees. Iemand ervaring met alternatieven, of weet iemand waar je dergelijke betaalbare freesjes kunt kopen?
Ik wil die vooral gebruiken om kantband 0.8mm af te frezen...
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Ik ken de OFK 700 niet heel goed, maar heb wel zijn voorganger van Holzherr. Bij mijn weten kan in een OFK 700 toch een spantang van 8mm waar je zowat iedere courante bovenfrees met deze schaft in kwijt kan?

Weet trouwens niet waarvoor je de frees gaat gebruiken, maar als het voor het afwerken van melamine en laminaten is, ga je met de freesjes van ecotools snel uitgezongen zijn...
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Kijk eens bij CMT frezen.
O.a. te koop bij Vos-Webshop of RS-Tools.
Iets goedkoper à €38 excl.BTW, maar ik denk niet dat dit type frezen elders goedkoper zijn behalve dan "made in PRC".
fs_7_8_907.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.