blaasinrichting Hegner maar dan de goedkope versie

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik ben eens aan het hobbyen geweest en heb een setje flexibele vloeistofslag bij Allieexpress gekocht (wel een hele 1,80 euro!! ) hierna met 3mm dik alu een hoekje gemaakt. Wat gaten erin geboord. Twee componentenlijm omdat ik geen zin had om naar toolstation te rijden en zie daar. Dag meneer Hegner met uw 99 euro. Enige wat ik moet afstellen is het verzakken. Misschien lust die een blauw pilletje.

WP_20180120_21_22_56_Pro.jpg
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb ook een iets oudere hegner maar heb achteraan een snelkoppeling gezet. Ik vind dat super werken. Misschien ook iets voor jouw?
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Dat verzakken is misschien wel te verhelpen door de slang korter (en dus lichter) te maken. Zo te zien heeft hij nog wat overlengte, hoeft toch alleen bij het zaagje te blazen?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Hoi Kor, dat klopt ik ga het ook inkorten.

Mcbons, ik heb snelspanning erop en ben bewust van de upgrade maar dat is weer iets van 50 euro ofzo? De hegner SE heeft me nu 425 gekost (moest nieuwe blaasbalg op) dus nog steeds een koopje. Werkt die snelkoppeling zoveel beter?
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Klopt de snelspanning is deur en ik heb idd de orginele erop gezet. Maar als je veel binnenwerk moet zagen en steeds de spanning eraf moet halen is dit een genot om te hebben.

ik heb toen der tijd ook op het internet gezien dat andere mensen een andere oplossing gemaakt hebben die goedkoper is.


hier een link van de site van hegner en bij de snelkoppeling staat een filmpje dat weergeeft welk voordeel dit heeft. https://www.hegner.nl/?page_id=702&fdx_switcher=true
 
Laatst bewerkt:

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Wat ik ook gemaakt heb is een voetschakelaar. Zelfde principe als met een naaimachine.
Deze is echt duur als je die vam hegner wilt hebben, dacht 100€. Ik heb een voetschakelaar bij conrad gekocht en aangepast en werkt ook. Dacht iets van 10 a 15 euro
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Klopt de snelspanning is deur en ik heb idd de orginele erop gezet. Maar als je veel binnenwerk moet zagen en steeds de spanning eraf moet halen is dit een genot om te hebben.
ik heb een scheppach met snelspanner iets te strak gespannen, breekt dat driehoekje onderaan middendoor.
is gelukkig makkelijk zelf nieuw maken.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik had de snelspanner al standaard op die van mij zitten. Het valt me nu wel op in het filmpje (vanaf 3:20) dat hij het zaagje niet helemaal tot in de punt van de driehoek inspant. Met andere woorden, de punt van het blokje waar je de zaag inspant raakt het zaagblad denk ik niet. Doen jullie het ook zo?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik ram de zagen helemaal erin tot ze niet verder kunnen. Daarna span ik het met enkele slagen op. Ik heb de slang er weer af getrokken, met dit koude weer wil zelfs tweecomponenten lijm in de schuur niet goed. Maar ik ga een langer stuk aluminium zagen en ombuigen zodat ik en korter stuk van dat blauwe ding heb. Aliexpres is goedkoop, kwaliteit is er ook naar :)
Wat betreft de voetschakelaar, die ligt bij me zus in Groningen, heb ik via MP gekocht voor 35 euro. Mijn zus zei was een aardige oudere meneer die net buiten het dorp woont. Als ie niet goed is mag ik contact opnemen. Hij weet ook dat ik niet elke week in Groningen ben.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Goed een update, ik heb alle werkstukken inclusief lijm maar even in huis gelegd en op kamertemperatuur laten komen. Stuk ijzer, 1 gat van 6mm en een gat van 12,5. Luchtding erop gelijmd met twee componentenlijm en laten drogen in de kamer. Nu kon ik het monteren en de juiste lengte kiezen. Deze keer zakt er niks en ben ik alsnog voor 1,80 euro een blij man :)

WP_20180127_19_12_45_Pro.jpg
WP_20180127_19_12_59_Pro.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nice
Maar nog steeds vind ik hem best lang
daar waar ik zulke dingen nog wel eens zie zijn ze meestal korter
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Moet je de originele van Hegner eens bekijken. Die gaat van helemaal achter naar voren. Maar goed daar betaal je 99 euro voor. Ik heb het voor circa 3 euro in elkaar geknutseld.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Gewoon bij Alie bestellen, als je de complete link wil voor 85 eurocent laat het maar weten. Stuk ijzer 2 gaten boren 1x 6mm 1x 12.5 mm ombuigen. Ding vastlijmen (eerst oranje stuk opboren tot 8mm) en klaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.