Woodstar PT 85 is onzuiver

harry tellinga

Nieuw lid
8 apr 2010
3
0
Mijn Woodstar PT85 het van dikte schaven is niet zuiver meer. Van alles geprobeerd af te stellen.
Enige wat overblijft is de ketting aan de onderzijde is mogelijk op de schakels ruim geworden.
Wie heeft er ervaring mee om de machine goed af te stellen.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, ik ken de machine niet, maar zitten de messen er goed in, niet verschoven? Kijk of de aan en afvoertafel goed staan afgesteld.

Groet Pel.
 

harry tellinga

Nieuw lid
8 apr 2010
3
0
Het deel vlakken (bovenzijde) werkt goed en de messen zitten goed vast.
Het van dikte deel heeft op de breedte van de plank (maximaal 20 cm) een onzuiver dikte met een verschil van 0,7mm.
Heb de hele machine uit elkaar gehaald om te onderzoeken of er ergens iets te stellen is.
Dat is niet het geval.
Onder de machine zit een ketting voor de hoogteverstelling.
Als er ruimte tussen de schakels zit, zou dat een onzuiverheid kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of mijn stelling juist is.
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Vandikte tafel af te stellen door de tanden toz de keting te verzetten. Eerst uitmeten hoeveel mm per 360draai het draadeind om hoog of naar beneden gaat, dat delen door het aantal tanden op het tandwiel. En zo weet je hoeveel mm je tafel omhoog of naar beneden gaat per draadeind per wissel van tand/ketting. Wel belangrijkt dat je bij het ontspannen van de ketting niet een draadeind ongewil verdraait! Even met stift markeren kan handig zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.