Schaal met natuurrand, 600mm overmeten.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel dun gedraaid, de natuurrand kunnen bewaren zie ik waarvan ik enkel een super wow kan zeggen Chris.
Het is een topper.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad dit vind ik een topper, mooi dun gedraaid en de natuurrand erop kunnen houden chapeau, welk hout heb je gebruikt?

Groet Pel.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Zeker heel mooi en ook de kleuren combo, ik zie er al een aantal van 2 meter lang als ligbed voor in de tuin, maar ben bang dat een draaibank dat niet gaat redden.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Lijkt me knap werkstuk maar is voor mij nog meisterklasse..

Hoe span je dat in als je de binnenkant draait? Met een lijmblok ofzo??

Groeten, Hans
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Moet kunnen. Ik ken iemand die een complete TV-stoel in de vorm van een naturrandschaal gedraaid heeft, incl. een (ronde) voet.

Ik ga daar eens op googelen, maar we praten dan niet meer over een hobby draaibank, Ja Juuiaan, ooit als de tijd rijp is zal ik me ook aan het draaien gaan wagen
want het lijkt mij een machtige hobby, vooral met alle kunstwerken die hier voorbij komen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Fraai, zoiets heb ik niet lang geleden ook gemaakt, leuk om te doen
is 60 van punt tot punt of over de buiten/kromme zijde ?
 

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Iedereen bedankt voor de complimenten.
De houtsoort is een dennensoort maar meer kan ik er helaas niet over zeggen.
Het opspannen is inderdaad met een grote lijmblok die ik meerdere keren zal kunnen gebruiken aangezien ik nog enkele stukken liggen heb.
De 600mm is gemeten van het hoogste punt van de ene kant naar het hoogste punt aan de andere kant.
Google maar eens Kaspar Straub.......
Groetjes Christophe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.