www.hobbyhoutbewerking.nl online

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Gisteren is mijn site compleet gemaakt. Hij stond al een tijdje op internet, maar er ontbraken nog diverse onderdelen,maar nu is de site goed genoeg om te introduceren ;)
Er staat alleen nog een programmerfout in de rubriek 'werkplaats', daar moet nog naar gekeken worden.

De site heeft als doel om mensen te informeren over mijn hobby, en de dingen die ik maak. Ook is het bedoeld om alle kennis en ervaringen voor zover ik die heb opgedaan gemakkelijk toegankelijk te maken voor iedereen die er belangstelling voor heeft. UIteraard met de bedoeling om dit met de loop van de tijd steeds uit te breiden, want dit is nog maar het begin ;)

Neem eens een kijkje, en tips en tops zijn welkom.

http://www.hobbyhoutbewerking.nl
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Wilco, ik vind dat je een erg leuke website hebt gemaakt, en ook dat je goed bezig bent met je hobby.
Vooral het opknappen van oud gereedschap vond ik interessant.
Ga vooral zo door.
Prettige kerstdagen.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
wilco,

ik had je site al eens gevonden via Lumberjocks. goed om te zien dat je al weer een stuk verder bent. het stuk over eigen gereedschap is inderdaad erg leuk om te lezen. zeer benieuwd hoe de site zch gaat ontwikkelen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Aha, daar vind ik mijn beitelhandvaten weer terug :)
Nou ik ben er nog steeds heel blij mee.

Leuke site.
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ziet er goed uit de site en je werkstukken daar zal ik eens vaker gaan gluren

vooral die handvaten van je stanley no4 vind ik heel goed geslaagd die zou ik ook wel willen ;)

groeten bas
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Wilco.
Ik heb je site even bewonderd. Geeft een heel goed beeld waar je mee bezig bent. Is bovendien erg informatief voor andere houtbewerkers. Klasse!!!!
De tekst (informatie-overdracht) is de belangrijke rode draad. De zwarte letters zijn echter geplaatst op een gestreepte bruine achtergrond en hierdoor minder vlot leesbaar. Kun je nog kiezen voor een ander contrast? Of is het toch mijn leeftijd..................?
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
jan pranger zei:
De zwarte letters zijn echter geplaatst op een gestreepte bruine achtergrond en hierdoor minder vlot leesbaar. Kun je nog kiezen voor een ander contrast?

Ondanks mijn jongere leeftijd ben ik mee eens, het kost ook mij wat moeite de tekst vlot te lezen. Mischien is een zwart half doorzichtig vlak, achter de tekst een idee?

Maar leuk die site Wilco, ik zet hem even in mijn lijstje. Ook leuk om je bezig te zien op de 'Houtdraaien' pagina.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ad de Crom zei:
Wilco, ik vind dat je een erg leuke website hebt gemaakt, en ook dat je goed bezig bent met je hobby.
Vooral het opknappen van oud gereedschap vond ik interessant.
Ga vooral zo door.
Prettige kerstdagen.
Ad

Daar heb ik niks aan toe te voegen Wilco, je stopt ook echt serieus tijd in je hobby, een bevlogen houtworm die wel wat aandurft!! Gaat je stage down-under nog door?

jaap
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Mooie site Wilco!
Direct van opbouw.
Leuke functie voor websitestatistieken erin (ga ik misschien ook wel
gebruiken in mijn site - ga ik komend jaar opnieuw bouwen).
Ik mis nog een e-mailadres of gastenboek.
Bouw je de website zelf?
Tip:
gebruik niet je eigen e-mailadres maar maak er een aan bij b.v. gmail (i.v.m. spam);
leuk gratis gastenboek (minimale reclame) of betaald zonder reclame, http://www.tboek.nl
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Leuke site Wilco. Ik zou de achtergrond van de tekststukken wijzigen. Kies voor een rustige achtergrond dit is dan makkelijker om te lezen.
 

WR1944

Oud hout
Ik sluit me aan bij m'n voorgangers, leuke en informatieve website maar de tekst/achtergrond combinatie is een turn-off. Kies voor een iets groter lettertype en een lichtere achtergrond met eventueel een vagere structuur. Vaak wil je er in je enthousiasme om er iets leuks van te maken teveel trucs tegelijkertijd loslaten op de lezertjes. Zorg voor voldoende contrast tussen tekst en achtergrond en maak de achtergrond licht getint met eventueel een vaag patroon erin om het een beetje "eigen" te maken.
Maar veel erger zijn die zogenaamde modernisten die een donkere achtergrond kiezen met lichte tekst. Dat beviel al niet in de periode voor de kleurenschermen. De oudere garde zal zich die zwarte schermen met groene, oranje of witte tekst nog wel herinneren. Na verloop van tijd kon je de inbranding van de tekst in de fosforlaag van het scherm goed zien.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Bedankt voor de vele complimenten! Erg leuk om te lezen.

Wat betreft de achtergrondkleur, daar hebben jullie wel een punt. Dat gaan we zsm wat aan proberen te veranderen. Het zit namelijk zo dat een vriend van me de site gebouwd heeft, dus wat dat betreft aan hem alle eer. Ik hoop dat ik zover kom dat ik de site zelf kan onderhouden en dergelijk. Die achtergrondkleur zit volgens mij vast in de HTML coderingen, en daar ga ik niet aan prutsen. ;)
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Neuh, die achtergrondkleur zit niet heel diep in de code. Er zijn twee bestandjes: houtnerf.jpg en menu_picture.jpg. Die moet je een stuk lichter maken en minder contrast geven, en dan even opnieuw op de server zetten.

Daarna is er een simpel trucje: kijk door je oogharen naar de pagina. Als je de tekst niet kan onderscheiden van de achtergrond, dan heb je te weinig contrast tussen je tekst en je achtergrond (of het detail daarin) en moet je de achtergrond nog wat lichter maken en nog wat minder contrast geven. Voor je gevoel zal je je plaatje nog maar héél licht zien schemeren voordat je de tekst erop goed kan lezen.

Nou zag ik dat er Frontpage gebruikt was, en dat is voor websitebouw vergelijkbaar met de combinatie van bouwmarkt-multiplex en een bovenfrees voor beginnende houtbewerkers. Er kunnen de vreselijkste ongelukken mee gebeuren terwijl je probeert iets moois te maken ;-)

Arthur
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
leuke website.

Zijn en mensen die ervaring hebben met een leuk en gratis programma om website's te maken?
Het lijkt mij leuk om dit ook te doen maar wel met een makkelijk programma :D
Ik heb tijden geleden al eens gekeken naar een dergelijk programma maar nog niet echts iets kunnen vinden, en waar hosten jullie dan de website?
 

WR1944

Oud hout
Ik heb een paar websites gemaakt maar zonder die website-generators. Je kan beter wat HTML bestuderen en daar mee programmeren dan zo'n generator los te laten. Je krijgt misschien een geliktere website maar je krijgt ook een hoop ballast mee in de website. Ik heb eens een gegenereerde website omgezet en ik deed uiteindelijk hetzelfde met 10% van het originele programma.
Er bestaan genoeg gratis HTML programma's, even Googlen.

Ik gebruik meestal dit programma: http://www.arachnoid.com/arachnophilia/index.php
 

tuoh

Oud hout
Of je stapt over naar een beter platform, het begint met een A...
Met het bijgeleverde programma "I Web" bouw je een website zo gecompliceerd als je zelf wil, niet gehinderd door enige kennis te zake.
Zo zou elk computerprogramma moeten werken, gewoon intuïtief trekken en slepen tot het gewenste resultaat, in de achtergrond doet het programma de rest. Foto's resizen is niet nodig, dit gebeurt automatisch :D Online plaatsen is een werkje van 2 minuten, nadien de site wijzigen of aanvullen is een fluitje van een cent.
Je kan ook kiezen bij welke provider één een ander dient geplaatst te worden.

Heb vroeger ook met Frontpage en Dreamweaver geëxperimenteerd :x , die progamma's zullen ook wel hun verdiensten hebben, maar eer je die onder de knie hebt ben je al even bezig.

Neen, geef mij dan maar A....


Mvg,

André
 

dirkcoolen

Nieuw lid
22 aug 2010
10
0
en als je een Mac hebt, met iWeb, werkt ook goed, je kan er geen flashy sites mee maken, maar je hoeft geen enkele kennis te hebben van websites bouwen. Gewoon tekst en foto's invoegen waar je ze wil hebben en het programma doet/schrijft alles zelf. Zelfs publiceren werkt gemakkelijk, als je reeds een domeinnaam hebt ...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.