makita flipper lf1000

Dwarrel26

Nieuw lid
5 jan 2018
2
0
Ik ben vrij nieuw op dit forum. Ik heb wat topics doorgelezen in de hoop dat ik een wijze/ juiste keuze kan maken voor de aanschaf van een tafelzaag. De keuze voor mij is dat ik na jaren van timmerman te zijn geweest weer eens wat hout in mijn handen wil hebben. In eerste instantie valt mijn keuze op de makita flipper lf1000. Mijn uitgangspunt hierin is dat dit apparaat al op de markt was toen ik zelf nog de hamer in mijn handen had. Uit mijn commerciële ervaring juist over de verkoop van dit soort machines weerhoudt mij DeWalt aan te schaffen aangezien de service erg matig is vanuit DeWalt ( Black en Decker) ook heb ik gekeken naar Metabo. Zoals mijn gevoel al eerder dit jaar aangaf toen Metabo de start gaf om de professionele markt te gaan bedienen nog aardig wat problemen waren met de machines ( Vaak veelste licht en vaak defecten na juist gebruik). Voorlopig dus weinig professioneels aan.
Graag zie ik jullie mening betreft mijn bevinding en mogelijk betere alternatieven. Graag wil ik de kosten een beetje beprekt houden.
 

tuoh

Oud hout
Heb jaren gewerkt met een vergelijkbare Elu, was een perfecte zaag voor de afwerk op de bouwplaats. Sterke motor en de mogelijkheid om zowel langs te zagen als af te korten. Zelfs groeven zagen was geen probleem, ook niet in langshout. Met de Makita heb ik geen ervaring, maar het concept spreekt mij wel aan.
 

Dwarrel26

Nieuw lid
5 jan 2018
2
0
Heb jaren gewerkt met een vergelijkbare Elu, was een perfecte zaag voor de afwerk op de bouwplaats. Sterke motor en de mogelijkheid om zowel langs te zagen als af te korten. Zelfs groeven zagen was geen probleem, ook niet in langshout. Met de Makita heb ik geen ervaring, maar het concept spreekt mij wel aan.
Dank voor je reactie. Ik was/ ben ook een enorme fan van ELU helaas is het overgenomen door DeWalt ( B & D) waardoor het binnenwerk drastisch minder duurzaam is geworden ( Veel kunststof). Ik kijk regelmatig op Marktplaats voor een dergelijk apparaat van ELU helaas kom je dan al snel bij een zaag van ruim 20 jaar terug. Ondanks dat het een sterk appaaraat is heeft het ook niet het eeuwige leven en zou ook niet weten wat de mankementen op korte termijn zal komen. Had ELU nog bestaan was de keuze niet moeilijk geweest.
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik heb vroeger een elu combi zaag gehad , de voorloper van de dewalt machine
nooit problemen mee gehad en ik had er zelf een verbreding set op
ik heb de machine na enkele jaren weg gedaan om dat deze wel zwaar was , als je met deze machine enkele verdiepen omhoog of omlaag moet of door smalle toegang moet is het zweten geblazen .

veel van mijn machines zijn van Makita en Festool en heb hier heel weinig problemen mee

Metabo is iets anders , een accu slijpschijf was na enkele maanden al stuk , nieuwe gekregen maar na een tijdje weer stuk , ik heb dan maar een Makita aangeschaft en deze doet het na een jaar nog steeds prima
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
358
19
Zuid-holland
Beste Dwarrel 26,
Ik heb een Makita flipoverzaag aangeschaft omreden dat een aluminium bedrijf in onze buurt een gevel aan het bekleden was met geïsoleerde aluminium gevel delen van 25 mm dik.
Deze delen werden zowel afgekort als in lengte gezaagd.
Ik heb die vakmensen over hun ervaring met de flipover zaag gesproken ,moet je zeggen ze waren zeer positief en wel om de volgende reden:
- gemakkelijk in gebruik.
-Snel om te schakelen in af korten en langs zagen.
-Nagenoeg instelling voor schuinzagen voor alle beken bare hoeken .
-Instelling zeer gemakkelijk.
-Sterk in vermogen.
-Bij uitschakelen stopt de zaag snel wat de veiligheid bevorderd.
-Overspannings beveiliging het geen betekend dat als de zaag overbelast wordt eerder stopt alvorens te verbranden.
-Zaag gemakkelijk te verwisselen.
-Diktes tot 75 mm zelfs bij hart hout overlangs gemakkelijk te zagen (mits de zaag scherp is)
-Betaalbaar in zijn klasse.
Dus ik heb deze zaag 3 jaar geleden aangeschaft en ben zeer tevreden.
Je moet wel wat googelen wat er zijn nogal wat prijsverschillen in aanschaf.
Succes
Simon
 

volvod5

Nieuw lid
9 jan 2018
3
1
Hi
ik heb eens voor je gekeken op deze site als je dan de dewalt en de makita naast elkaar wil zetten in de vergelijking, zie je wel behoorlijk wat verschillen. Niet alleen in prijs maar ook in kracht, zaagvermogen, zaagblad etc. En zeker ook in prijs.
Kijk maar eens hier en druk op vergelijken dan krijg je alles naast elkaar:
https://www.gereedschappelijk.nl/makita-lf1000-afkortzaag-omkeerzaag-flipper.html
https://www.gereedschappelijk.nl/ac...kortzaag-met-laser-gratis-bahco-handzaag.html

Als je uit kan met de Makita zou ik het mooi daarop houden en zorgen dat je er altijd een goed zaagblad inkoopt.
succes
michel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.