Kemo master slave switch

Theo Joustra

Nieuw lid
4 okt 2009
4
0
Hallo allemaal

Zal me eerst even voorstellen ik ben Theo en ben een beginnende houtbewerker, ik ben op dit moment druk bezig om mijn werkplaats te voorzien van materiaal ( wat heb je ook een boel nodig :) mijn vriendin wordt al helemaal zenuwachtig van de steeds grotere verlanglijst.

Ik heb even jullie hulp nodig omdat dezelfde vragen over dit onderwerp niet helemaal duidelijk is.

Ik heb namelijk ook een kemo M103N Master/slave schakelaar Module 230 V/A. Hier wil ik graag een tijdvertraging op maken zodat de stofzuiger nog een 10 sec nadraaid als de slave uitstaat, beetje zelfde idee als een nalooptimer voor de ventilator. De stofzuiger is 700 watt.

Wat heb ik hier voor nodig ?

Zowel Hager, Conrad en Google hebben niet een simpele antwoord.

Bedankt alvast

Met vriendelijke groet

Theo Joustra
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb er 1 gemaakt met een extra relay om 3 fase te schakelen. En mijn systeem loopt zeker 10 seconde na.
Denk dat het eigenlijk al in de M103n zit. Maar heb het verder niet uitgezocht.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik wil dezelfde unit ook gaan gebruiken op de afkortzaag.
Maar waarom zou je 10 seconden na willen zuigen.
Als de zaag stopt komt er ook geen stof meer vanaf en de slang leegzuigen gaat ook wel met het uitdraaien van de stofzuigmotor.

Ik heb nu een gamma bouwzuiger erop aangesloten.
Die helaas pas na 5 seconden begint met zuigen.
Hij gaat ook nog zeker 15 seconden door met zuigen.
Totaal nutteloos.
Als je een centaal afzuigsysteem hebt is het wel belangrijk om het hele buizenstelsel leeg te zuigen.
Maar het 1.5mtr slangetje van de stofzuiger is geen probleem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.