Makita 9820

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
Ben al een tijdje aan het uitkijken naar een slijpmachine om mijn van-dikte bank schaven zelf te kunnen slijpen. Na het nodige ge-google en you-tubing, trekt mij de Makta 9820 wel aan. Vooral ook het principe van een horizontale slijping ipv machines zoals Jet, Tormek, etc die met een verticale slijpsteen zitten..
Ook de prijsklasse lijkt mij vrij goed

Hierbij een paar vraagjes:
- zijn deze Makita 9820 ook verkrijgbaar in 220 volt / beschikbaar/verzending in/naar Belgie ?
- zijn er leden met ervaring van zo'n machine ?
- suggesties voor andere alternatieve machines met gelijksoortig principe van horizontaal slijpen ?
 

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
ik heb geen ervaring met de makita. Ik ben wel eens bij iemand geweest die http://www.bernardo.at/shop/nl/hout/houtbewerking/slijpmachines/schaafmes-slijpmachines/hms-600.html deze had staan. En daar best tevreden over was.
Deze machine komt je onder andere merknamen ook wel tegen in de VS etc. Volgens mij best redelijke ervaringen. Zie ook de revieuw van Matthias Wandel.
Zelf heb ik liever een extra set messen en stuur een paar op om ze te laten slijpen. Maar ik gebruik e.e.a zeker niet dagelijks..en het is best verleidelijk om het gewoon zelf te kunnen doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.