Vraag over scheppach hbs vario

ramonvalk

Nieuw lid
8 jan 2016
11
0
Hallo allemaal ik heb een scheppach lintzaag aangeschaft via marktplaats. De machine is nagenoeg in nieuwstaat alleen als ik hem aanzet staat hij licht te schudden . Ondanks dat ik hem stabiel op een onderstel heb staan . Weet iemand of ze altijd een beetje schudden of dat er iets niet goed is ? Gr ramon
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ik heb dezelfde(400 volt) maar dat euvel is bij mijn machine niet merkbaar, wel een vraag hoe kom ik er achter welke linten erop passen.

Rinus
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Een nieuwe zaag is zeker nodig, net alles afgesteld bleek dat het boven wiel zeker 5 mm scheef stond! moeten de tanden buiten de wiel bekleding komen? de eerste zaag poging ging niet van harte het link lijkt scherp maar lekker door een stukje vuren hout maar.
Rinus
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Hoe breed is het lint?
Smalle linten (ca.6mm) lopen over het midden
Bij de bredere linten gaan de tanden idd buiten de wielbekleding (ca.2 - 2,5mm)
Een lint dat scherp lijkt, hoef het perse niet te zijn.
De zetting van de tanden is net zo belangrijk, maar het is niet eenvoudig om dit zelf te verhelpen.
Ik heb voor de carbon-flex linten gekozen vanwege de langere standtijd, deze zijn van een andere soort staal, zijn ietsje dikker dan de standaard linten en zijn
dus ook wat stugger (minder flexibel).
Bij langere tijd niet gebruik van de zaag altijd de spanning van het lint afhalen.
Maar het is een verademing om met deze linten te zagen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.