Strakke Tv Kast

berrybonzo

Nieuw lid
5 dec 2017
16
0
Hierbij wou ik even onze Tv kast delen die wellicht eens handig kan zijn voor andere kast makers.
Mocht dit hier niet gepast zijn dan hoor ik het ook graag :)

Ik heb het ontwerp eigenlijk een beetje overgenomen van de Spectral serie welke wij heel erg mooi vonden maar toch zeker niet in ons budget paste ben ik zelf aan het werk gegaan met mdf.
De basis is gewoon 18mm mdf en de topplaat is een losse plaat van 12mm.
Deze is meerdere malen in de grondverf gezet en afgelakt met zijdeglans.
(Zelf ben ik schilder van beroep, dus zodra de kleur verveelt gaat er weer een nieuwe kleur overheen :D
Het middelste gedeelte heb ik zelf bespannen met luidsprekerdoek, zodat alles gewoon blijft functioneren terwijl de kleppen gesloten zijn.
Qua warmte valt het reuze mee, wel heb ik speciaal voor de Playstation een ventilator aangesloten via USB
(Zodra de Playstation aan gaat, wordt de ventilator aan ingeschakeld.)
Uiteraard heb ik ook nog valscharnieren aan de kleppen gemaakt.

IMG_0607-1.jpg
IMG_0500.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Tof idee met die speakerdoek! Ik had alleen nog een klein latje gemonteerd over de binnenkant waar de nieten zitten.
 

berrybonzo

Nieuw lid
5 dec 2017
16
0
Lijkt me dat dit niet wil omdat de klep opligt — dan is al snel een ingewikkeld detail nodig, terwijl je dit niet vaak in het zicht hebt.
In elk geval: mooi project!

Klopt, dan ligt het frame van het speakerdoek verder naar voren als de rest vd kleppen.
Tevens heb ik die klep nooit meer open ;)

Bouwfoto's heb ik niet echt, dan zal ik eens mijn telefoon door moeten neuzen.
 
M

Milo-vs

Guest
Nette kast!

Je had eventueel een sleuf rondom kunnen frezen waar je het doek in zou slaan en dan klemmen met een (rubber) bies. Dat had denk ik iets afgewerkter geoogd. Verder ziet hij er erg netjes uit!
 

Jaap380

Actieve deelnemer
6 dec 2016
39
0
Barneveld
Mooie kast! Dat Spectral is inderdaad mooi, maar prijzig spul.
Om de geluidskwaliteit te verbeteren een gratis tip: de loze ruimte rondom de speaker opvullen met Pritex, of ander absorberend materiaal. Anders krijg je resonanties van bepaalde frequenties.
Geniet er van!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.