Cassettebandje puzzel

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Mijn ideaal is altijd geweest om een puzzel te ontwerpen die makkelijk te maken is maar lastig is om op te lossen. Ondanks het simpele uiterlijk van deze puzzel is me dat nog niet helemaal gelukt, maar daarover straks meer. Het doel van de puzzel is om het blok hout in het midden eruit te halen. De puzzel is gemaakt van dunne esdoorn planken, de knoppen zijn van beukenhout en voor de accenten is Amerikaans notenhout gebruikt.

IMG_20160902_130717.jpg

IMG_20160902_130656.jpg

IMG_20160902_130837.jpg

Hoe werkt het? Als je nog wilt raden zou ik het onderstaande stuk tekst niet lezen!

Intern is er een stuk meer gaande dan op het eerste oog zichtbaar is.... Van buitenaf kan men alleen observeren dat het middelste stuk hout aan 2 kanten is afgerond en dat de knoppen van het cassettebandje kunnen ronddraaien. Wat hierbij opgemerkt zou kunnen worden is dat één van de knoppen massief voelt, maar de andere knop kan aan beide kanten van het cassettebandje een andere kant op worden gedraaid. Dit komt doordat deze knop uit twee delen bestaat, die bij elkaar gehouden worden door sterke magneten. één van de notenhouten zijkanten van de puzzel voelt ook niet zo massief als de andere kant, dit komt doordat deze zijkant heen en weer kan schuiven. Wanneer de zijkant en de knop beiden uit de weg zijn kan het middelste stuk hout eruit worden gehaald door de overige knop te manipuleren.

solution.jpg

Interne onderdelen:

IMG_20160824_193901.jpg

IMG_20160824_194223.jpg

Alvast een gelukkig nieuwjaar!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Wat een leuk idee. Heb je dat zelf bedacht? Dat zou mij in ieder geval niet lukken.

Erg leuk gemaakt, en mooi afgewerkt. Leuk om als kado te geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.