Lintzaag gezocht wiel diameter ca 350/400mm

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Zoek een middelmaat Lintzaag van een degelijk merk, heb diverse machines op MP gezien maar er wordt toch een beste prijs gevraagd met soms wel een korte garantie erbij.
Bij de Felder group wordt een nieuwe MBS350 aangeboden voor 683€ ex btw iemand ervaring of kennis van deze machine? of is er een forumlid die zijn machine van de hand wil doen?

Rinus
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Dit is de zelfde machine die Baptist aanbied van het merk Rekord BS350s prijs €660,- ex.,ik werk met deze machine de betere chinees met gietijzeren wielen+ verijdbare wielset.
Zie bij Felder op de site veel chinese produkten.

Peter.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Dat vermoeden had ik al, ook de Rekord power heeft mijn interesse, bij Axminster hebben ze ook mooie apparaten voor de hobby en de trade serie , die laatste machines zijn dan gelijk bijna 2x duurder, Gereedschappro gaat ze hier verdelen.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Kijk eens naar HBM machines ,ik weet wel dat sommige DHZ hier negatief over spreken maar ik ben zeer tevreden .
PS heb geen enkel belang in HBM.
Maar wel all waar naar zijn geld.!!
Trouwens wat komt niet uit China?
Simon
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Gietijzeren wielen vind ik het belangrijkst voor dit soort kleine machines daardoor gaat het zo veel mooier lopen en dat heeft de Rekord350 gew.100kg.wel en volgens mij de HBM350 gew. 73kg. niet.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Ik heb ze allemaal gehad de Scheppach-Elektra/Beckum-Inca-Huvema het is allemaal net niet.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Het ligt er helemaal aan wat je met de lintzaag wil gaan doen, de HBM 350 profie kan je best wel misbruiken, wat die niet kan is een lint van 3 mm om bandzaag boxjes te maken dan loopt het lint van het wiel, wil je hard houten balken van b.v 20x20 zagen tot planken dan dan ben je al aardig beperkt met in lintzaag in deze klasse.

Een lintzaag van de prijsklasse van de HBM en de record kan ook veel beter zijn werk doen met een goed zaaglint, b.v Tuffsaw linten hierdoor presteren ze een stuk beter maar het worden er geen Hammers van.

Ik heb een aantal merken uit deze klasse geprobeerd maar ben weer terug bij een Scheppach hbs-32 vario, daar deze doet wat die van mij moet kunnen doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.