Antieken bank

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Hallo
een tijdje geleden heb ik een paar oude bankpoten gevonden en ik heb ze gerestoreerd.
Wat vinden jullie van het eind resultaat. Het hout is niet gepast voor buiten maar de bank is bedoeld om binnen te staan.
Hoe zouden jullie hem afgewerkt hebben?
Alvast bedankt
grt Guillaume
 

tuoh

Oud hout
Mooi gedaan en een vlot filmpje van gemaakt.

Een paar tips:

- de poten staan wat teveel naar buiten, meestal steekt het houtwerk een 150 à 200mm over de poten heen, dat oogt wat evenwichtiger.

- het hout vastzetten met doorgaande bouten levert een sterker geheel op, eventueel de boutkoppen bovenaan afdoppen met een prop.

- bij het rondfrezen van de randen, frees eerst de korte kopse kanten en dan pas de lange kanten en lange kopse kanten, dit geeft een mooiere hoekafwerking ZONDER bijkomend schuurwerk:p

Wat heb je op de poten gezet? Was? Het oogt wel mooie zo.
 
P

Pel

Guest
Mooi filmpje Guillaume, ik zou slotbouten gebruiken om de planken vast te zetten, en de tips van tuoh op volgen. je hebt een snel filmpje van je werkzaamheden gemaakt, maar het eind resultaat is bijna niet te zien, wat toch jammer is, want daar gaat het uit eindelijk toch om.

Groet Pel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
hij zet hem eerst in elkaar en gaat dan kleur aanbrengen dan ga je stukjes missen/niet raken of juist overlappen, beide ziet er minder fraai uit
eerst even de kleur en afwerking aanbrengen dan monteren
Een auto word toch ook gespoten voordat die in elkaar gezet word

Zo duidelijker ?
 

Verplanke

Nieuw lid
14 jan 2016
14
1
Mooi Bankje

Het geeft zo een fijn gevoel als je van iets oud
iets nieuw kan maken :)
 
Laatst bewerkt:

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Mooi gedaan en een vlot filmpje van gemaakt.

Een paar tips:

- de poten staan wat teveel naar buiten, meestal steekt het houtwerk een 150 à 200mm over de poten heen, dat oogt wat evenwichtiger.

- het hout vastzetten met doorgaande bouten levert een sterker geheel op, eventueel de boutkoppen bovenaan afdoppen met een prop.

- bij het rondfrezen van de randen, frees eerst de korte kopse kanten en dan pas de lange kanten en lange kopse kanten, dit geeft een mooiere hoekafwerking ZONDER bijkomend schuurwerk:p

Wat heb je op de poten gezet? Was? Het oogt wel mooie zo.
oke bedankt ik zal er op letten als ik nog eens afrondingen moet frezen.
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Mooi filmpje Guillaume, ik zou slotbouten gebruiken om de planken vast te zetten, en de tips van tuoh op volgen. je hebt een snel filmpje van je werkzaamheden gemaakt, maar het eind resultaat is bijna niet te zien, wat toch jammer is, want daar gaat het uit eindelijk toch om.

Groet Pel
Ik zal de schroeven vervangen door bouten. En inderdaad het eind resultaat zie je niet ik zal er op letten de volgende keer.

- - - Updated - - -

Dankuwel !!!
Tof filmpje!
Mooi bankje!
En goed commentaar!
Ga zo doorrr!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.