afstellen TS55

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
75
28
friesland
Mijn TS 55 staat niet helemaal haaks. Dus voordat ik het -1 graden palletje uittrek staat hij niet haaks. Weet iemand of dit is af te stellen

gr

Frank
 

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
75
28
friesland
Als ik het van de gebruiksaanwijzing moet hebben schiet ik lekker op
De beide standen (0° en 45°) zijn standaard ingesteld
en kunnen door de klantenservice worden
aangepast.

Ik heb ondertussen wat op you tube gevonden en dat ga ik maar eens proberen

gr

Frank
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Ik vind het wel fijn als iedereen woorden gebruikt die begrijpbaar zijn. Dus geen afkortingen die blijkbaar 'normaal' zijn op het werk of op fora enzo.
Ik Google mee suf op lol en rofl en rtf en weet ik veel wat er allemaal is. Ik vind het jammer van mijn tijd.
Bedankt!
Dirkjan
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
RTFM staat voor: Read The F###ing Manual. Dat derde woord censureren we maar even.

In de handleiding van " mijn" oude ATF55 staat keurig dat de machine met schroef 1.17 na gesteld kan worden. In de handleiding van de TS55 staat keurig dat de machine door de onderhoudsdienst na gesteld moet worden.

Kennelijk een klusje dat Festool zijn klanten niet meer zelf toe vertrouwd. Het kan echter niet ingewikkeld zijn.

TS heeft gelijk als die de vraag stelt en rare antwoorden krijgt als " lees aub de handleiding" want daar staat het dus niet in.

Wie met een TS55 schiet even een foto van de stelschroefjes om het wel duidelijk te maken?
Het halve forum zaagt hiermee, vast wel iemand die het wel weet.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Als ik het van de gebruiksaanwijzing moet hebben schiet ik lekker op
De beide standen (0° en 45°) zijn standaard ingesteld
en kunnen door de klantenservice worden
aangepast. Ik heb ondertussen wat op you tube gevonden en dat ga ik maar eens proberen
gr Frank

kun je de link hier plaatsen a.u.b.
Mvg, :).

PS. dank je trilliwilli, ik dacht dat het aan mijn (ogen) lag. :D
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
RTFM staat voor: Read The F###ing Manual. Dat derde woord censureren we maar even.

In de handleiding van " mijn" oude ATF55 staat keurig dat de machine met schroef 1.17 na gesteld kan worden. In de handleiding van de TS55 staat keurig dat de machine door de onderhoudsdienst na gesteld moet worden.

Kennelijk een klusje dat Festool zijn klanten niet meer zelf toe vertrouwd. Het kan echter niet ingewikkeld zijn.

TS heeft gelijk als die de vraag stelt en rare antwoorden krijgt als " lees aub de handleiding" want daar staat het dus niet in.

Wie met een TS55 schiet even een foto van de stelschroefjes om het wel duidelijk te maken?
Het halve forum zaagt hiermee, vast wel iemand die het wel weet.

Ik sluit me hier bij aan, zelfs of de usa site staat het in beide versies niet.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
I stand corrected - het staat idd niet de EFFING manual, althans niet die van de REQ en REBQ. De manual van de EQ staat het nog wel in, maar dat is zo te zien niet (helemaal) vergelijkbaar. De procedure (zaagsnede maken, een deel omkeren en de mate van wijking gebruiken als aanwijzing voor de mate van afstellen) in de 'supplemental manual' (die je gewoon op de Festool USA site vindt hoewel ze officieel niet van Festool afkomstig zijn) is dan wel weer te gebruiken, als je weet waar je wat moet verdraaien...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.