festool kal 2 vs bosch portaled

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
Ik ben in de markt voor led verlichting op accu, het gaat inmiddels tussen de Festool kal 2 en de bosch portaled (in l-boxx)
qua licht opbrengst maakt het weinig uit 769 lumen vs 800 lumen. qua prijs ook niet, beide 159 euro.

blijft dus over de handigheid of ervaringen van gebruikers, zijn er mensen die deze gebruiken, en zo ja, wat is een aanrader (of de betere?)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb de oude versie van de Festool en vind het compacte draagbare aspect handig. Werken in een kleine ruimte of kast, en tijdens het schuren de lamp in de andere hand om te zien of er nog sporen of defecten zijn.

De Bosch ken ik niet maar ik vind het wel een heel bizar design, een licht gevende L boxx deksel, dan moet die box open staan waar je werkt, op de grond in de weg, en zit je gips te schuren of te verven dan kan wat erin ligt ook aan geloven.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Ik gebruik van bosch de portaled en de [FONT=&quot]

[/FONT]

[FONT=&quot][h=1]BOSCH BLAUW ACCUBOUWLAMP GLI 18 V-1900 - 0601446400[/h]

[/FONT]

hierbij gevoegde gli 18 volt 1900. De laatste gebruik ik vaker en is wel erg handig. Goedkoper en handiger.
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
eerst bedankt voor de reacties, het maakt het er niet eenvoudiger op :)

op dit moment gaat de keuze een beetje naar de Festool kal2 aangezien ik als bouwlamp al een syslite 2 gebruik, en deze alleen ga gebruiken in kleine ruimtes waar geen spanning aanwezig is.

of zijn er nog meer voor/na delen en/of voorkeuren?


edit: net de kal2 besteld, zal vast geen slechte keuze zijn..
 
Laatst bewerkt:

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Werkt inderdaad goed een Hoofdlamp, maar verlicht de omgeving minder. Gebruik, portaled, gli en Hoofdlamp alle drie, maar ieder heeft zijn eigen pluspunt . Met de Hoofdlamp schilder ik nooit, maar gebruik de gli. Bij het werken onder iets werkt de portaled perfect. Nogmaals ieder zijn specifiek werkingsgebied. Succes met de keuze!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.