eerste opdracht ''logo''

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Onlangs heb ik een Facebookpagina aangemaakt om mijn projectjes te kunnen delen. (https://www.facebook.com/HetZaagblad)

Nu kreeg ik tot mijn verbazing kort daarna de vraag van een bekende om een projectje te maken.
Haar werkgever ging een nieuw bedrijfje openen en ze wilde graag een origineel cadeau geven.
Het bedrijf heet ''proeverij klavertje 4'' en ze wilde dus graag een houten klavertje vier.

Nu zag ik via FB het logo van het bedrijf voorbij komen en leek het mij een goed idee deze na te maken.

Aangezien het voor midden december af moest zijn ben ik snel aan de gang gegaan, helaas heb ik hierdoor niet veel foto's gemaakt.

Als eerst heb ik het logo in vieren gedeeld, zo kreeg ik het logo zo gelijk mogelijk. ik durfde het niet aan om het klavertje in één keer uit te zagen op de lintzaag.
logo.jpg

Ik heb een stuk eiken in vieren gedeeld en gemarkeerd zodat ik de nerf straks weer kloppend heb.

20171207_152003_1513794180612_resized.jpg

Het sjabloon op het hout geplakt met spuitlijm, en uitzagen maar.

20171207_155806_1513794178044_resized.jpg

Nu ik de vier delen nog samen geplakt heb zitten heb ik alles geschuurd.

Om wat contrast te creëren heb ik achter het klavertje een plaat gemaakt waar ik notenfineer op heb gelijmd.

20171207_152012_1513794179542_resized.jpg

De plaat had ik in eerste instantie overmaats gezaagd waarna ik na het verlijmen van het notenfineer het geheel rond heb gefreesd.

Als laatste uit een stuk eiken de rand gefreesd waar het geheel in wordt verlijmd, hiervan heb ik helaas geen foto's gemaakt.

Na alles verlijmd te hebben, nog een keer goed schuren en afwerken.
Het afwerken heb ik gedaan met danish oil.

20171209_200515_1513794176792_resized.jpg
20171211_120541_1513794175781_resized.jpg

En nog eentje van aan de muur.

20171214_103246_1513794174076_resized.jpg

Het was stiekem best een klus, maar ben er erg tevreden mee en heb er weer veel van geleerd.
 
P

Pel

Guest
Bart, ik vraag me af waarom je het klavertje niet in een keer op de lintzaag hebt uit gezaagd? Nu zie je die lijmnaad wat niet zo mooi is, als je eerst in de hollingen van het klavertje gaatjes had geboord, dan had je het zo op de lintzaag uit kunnen zagen. Het is wel mooi geworden met die noten achtergrond.

Groet Pel.
 
Bart, ik vraag me af waarom je het klavertje niet in een keer op de lintzaag hebt uit gezaagd? Nu zie je die lijmnaad wat niet zo mooi is, als je eerst in de hollingen van het klavertje gaatjes had geboord, dan had je het zo op de lintzaag uit kunnen zagen. Het is wel mooi geworden met die noten achtergrond.

Groet Pel.

Is zeker mooi geworden, maar is het niet een potlood lijntje wat je ziet.
 
P

Pel

Guest
Is zeker mooi geworden, maar is het niet een potlood lijntje wat je ziet.

In eerste instantie dacht ik ook als jij Nico dat het een potloodstreepje was, maar het lijkt sterk op een lijmnaad. Deze tekst zeg meer dan genoeg"Als eerst heb ik het logo in vieren gedeeld, zo kreeg ik het logo zo gelijk mogelijk. ik durfde het niet aan om het klavertje in één keer uit te zagen op de lintzaag" Met de draad mee zie je de lijmnaad niet maar kopshout weer wel.

Groet Pel.
 
In eerste instantie dacht ik ook als jij Nico dat het een potloodstreepje was, maar het lijkt sterk op een lijmnaad. Deze tekst zeg meer dan genoeg"Als eerst heb ik het logo in vieren gedeeld, zo kreeg ik het logo zo gelijk mogelijk. ik durfde het niet aan om het klavertje in één keer uit te zagen op de lintzaag" Met de draad mee zie je de lijmnaad niet maar kopshout weer wel.

Groet Pel.

Je hebt gelijk, 'k moet beter lezen:eek:
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Nou als jullie dachten aan een potlood lijntje dan is hij toch redelijk strak weer verlijmd vind ik:D

Maar ik heb er wel bewust voor gekozen om het in kwarten te maken, wel had ik de holling uitgeboord zoals je zegt Pel.
Het in één keer uitzagen was/is vast ook mogelijk alleen had ik de angst dat het niet symmetrisch zou zijn. Dan liever een lijmnaadje ipv ongelijke rondingen daar zou ik mezelf meer aan storen. Het naadje valt van een afstandje bijna niet op.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Bart, de lijmnaad valt niet op, zeker van een afstand zie je er niets van, maar mijn kritische opmerking, positief bedoeld, waarom zou je dat niet in een keer symmetrisch uit kunnen zagen. Volgende keer zou ik het gewoon uitzagen en niet te bang zijn, als je de lijn laat staan dan is er geen man overboord, en kun je het netjes symmetrisch bijwerken.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.