Peltor X serie

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Hallo,

Ik ben in september begonnen met een opleiding meubelmaker en nu zijn we begonnen met werken aan de GROTE machines :)
Momenteel gebruik ik een goedkope gehoorbescherming uit de bouwmarkt maar zou dat toch graag upgraden.
Op het forum zie ik dat de Peltor optime bij velen de keus is.
De opvolger hiervan zou de peltor x serie zijn. Gaande van peltor X2a tot pletter X5a.

Wat is volgens jullie het meest geschikt in deze serie? hebben jullie nog andere suggesties?

Korneel
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Ik heb de Peltor X5a, vind het een top ding. Misschien wat zwaar, en je hoort vervolgens mensen niet echt meer praten, maar het scheelt een enorme hoop herrie. Zit ook goed. Verschil is natuurlijk demping, ik zou beetje vanaf Peltor X3 kijken, je oren zijn wat waard. Helemaal omdat ik denk dat je je oren lang aan herrie gaat blootstellen.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik heb een X4a , super compact, comfortabel en ruim voldoende demping, zelfs met een bril.

Voor €16 gekocht dus spotgoedkoop.

't enige wat ik nog mis is bluetooth muziek erin :p
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Op maat gemaakte oordopjes is een goed alternatief, wel wat duurder maar veel comfortabeler als je de hele dag in de herrie staat (vind ik dan)
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ik heb ook op maat gemaakte oordopjes voor kort durend lawaai pak ik snel de oorkap anders de oordopjes die knellen tenminste niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.