Nieuwe zaagtafel

BvR

Nieuw lid
14 nov 2010
20
0
Goedenavond allemaal,

Ik ben aan het neuzen voor een nieuwe zaagtafel. Heb de keuze al kunnen beperken tot 3 verschillende modellen.
Nu wil ik jullie 'ervaren' houtbewerkers om advies vragen.

Het zijn de volgende modellen:
* Jet JTS 250 (nieuw, 1500 euro)
* Kity 619 (2ehands 1000 euro bj 1993)
* Scheppach TS2500 (2ehands 1000 euro bj 1994)

Ik neig zelf meer naar de Jet, want voor een 500 euro meer heb ik een gloednieuwe machine met alles erop en eraan.

Wat denken jullie?
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
De Jet is 1500,- ex btw, dus 1785,- inclusief, dat maakt het verschil met tweedehands toch weer een stuk groter. Als de Scheppach voorzien is van een roltafel lijkt me dat een betere keuze. Vooropgesteld dat hij technisch in orde is.

Ed
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik zie op internet een TS 2500 te koop bij Hartog, helemaal aangekleed, als je die machine bedoeld die kun je natuurlijk niet vergelijken met een kale JET. Die Scheppach is echt wel een mooie machine, ziet er als nieuw uit, als je die voor 1000 kunt kopen doe je een topaankoop.

De Jet ziet er ook mooi uit, maar als je geen verbreding en roltafel hebt dan loop je al heel snel vast kwa zaagmaten. Die erbij open verdubbeld de prijs van de machine bijna denk ik.

Scheppie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.