Tirton TRA001 probleem

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Hoi Allemaal,

Ik gebruik de tra001 met plezier onder een tafel. Erg fijne machine vind ik het maaaar....een tijdje geleden brak de instel knop/handvat van mijn tra001 af. Hij liep namelijk stroef of vast(het instel mechanisme) En blijkbaar is de knop niet sterk genoeg om hierdoorheen te draaien.
Ik stuurde de machine op voor garantie en kreeg een nieuwe! Super fijn!
Maar nu een aantal maanden later heb ik er weer last van dat hij vast loopt. Vandaag leek de knop er weer bijna af te schieten.

Hebben meer mensen hier last van? en hopeijk een oplossing voor??


Ik hoor het graag!
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik gebruik die knop nooit als die onder de tafel hangt, alleen die slinger, ook moet de veer eruit als je hem onder de tafel hang, maar de knop loopt hier nooit stroef als die van de tafel af is.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Nico, even een vraag voor de zekerheid. Heb je de aan/uit knop op "uit" staan op het moment dat je de machine helemaal omhoog draait om een frees te wisselen? Ik heb de hoogteverstelling van mijn Triton-frees volledig vast laten lopen, doordat ik de machine met een externe schakelaar bedien en die knop dus permanent "aan" had staan. Het laatste stukje hoogteverstelling (met de slinger) liep daardoor zeer stroef en blokkeerde uiteindelijk compleet. Nu ik die knop braaf uit zet bij een frees-wissel loopt alles wel soepel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.