Uiltjes, eerst was er een en toen twee

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Nadat ik mijn Hegner opgehaald heb wou ik toch eens proefzagen. Dit werd een uiltje. Kinderen helemaal blij maar ja.. toen begon het. Een uil en twee kinderen, dus ik kreeg de opdracht maak er nog maar een pappa want we willen allebei een. Aldus geschiede en de eerste figuurzaagwerkjes zijn klaar. De dames moeten ze zelf nog verven en opvrolijken. Wel wil ik eens gaan kijken naar zo'n pen waarmee je in hout kan branden. Er horen eigenlijk ingebrande vleugellijntjes in te zitten.

Ik was er het eerste.
WP_20171126_17_15_22_Pro.jpg

En toen werd ik ook nog gemaakt.
WP_20171129_19_40_13_Pro.jpg
 
P

Pel

Guest
Die kun je met een burijntje er ook in maken, die goedkope brandsets schijnen niet zo heel goed te zijn, of je moet zo'n ding van €300 hebben.

Groet Pel.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zou dat werken in multiplex? Ik heb dat wel eens in zilver gedaan bij een zilversmid en dat was al oppassen voor je vingers.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Mooi begin! Ben ook juist begonnen met mijn Hegner. Gebruik je iets van stofafzuiging? Ik zou wel iets willen voorzien, maar het mag niet veel lawaai maken want dat vind ik niet prettig werken.
Zoals Pel zegt, je koopt best een brandtoestel met instelbare temperatuur. Ik heb er 1 kunnen overnemen van een forumlid hier, voor heel weinig geld.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Het was al een wonder dat vrouw dit goedkeurde :) als ik ook nog een brandtoestel met instelbare temperatuur moet aanschaffen wordt het helemaal duur geintje. Ik sta in me ijskoude schuurtje te zagen met druppel aan de neus :) morgen maar eens een muts op doen. Heb wel een festool stofzuiger staan maar dat vind ik teveel geweld erop. Eerst maar eens leren de lijnen goed te zagen en betere tekeningen vinden. Dit waren jpg afbeeldingen die ik vergroot heb.
 
P

Pel

Guest
Je kunt ook wat ik al zeg, eerst met een burijntje die vleugel lijntjes erop zetten, en met een zwarte dunne viltstift bij kleuren, heb je het zelfde effect alleen een stuk goedkoper..

Groet Pel.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Snap ik echter ga ik eerst veel zagen om de machine te leren kennen. Ook de zagen en toerental van de machine. Hierna gaan we wel fijnere opdrachten maken. Ook wil ik eerst betere tekeningen maken of vinden en daarna kijken we wel verder.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Allez, vooruit, dan toon ik ook maar een werkstukje, speciaal voor Jaap:

IMG_20171028_114403.jpg

Da's met zo'n patroontje waarbij je langs 2 kanten moet zagen.
Sorry hstraat als ik je topic kaap.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
:D Ook prachtig! De reden van mijn opmerking is, dat er toch best veel gefiguurzaagd wordt, maar op ons forum relatief maar weinig. Als we dan zien hoe veel belangstelling er is voor de figuurzagen op de Open Dag Hout, zou het ook leuk zijn er hier wat meer van zien.

Maar dank Bossyrang en hstraat voor deze combi post.

jaap
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
:D Ook prachtig! De reden van mijn opmerking is, dat er toch best veel gefiguurzaagd wordt, maar op ons forum relatief maar weinig. Als we dan zien hoe veel belangstelling er is voor de figuurzagen op de Open Dag Hout, zou het ook leuk zijn er hier wat meer van zien.
Maar dank Bossyrang en hstraat voor deze combi post.jaap
Jaap,
ik meen ergens gelezen te hebben om een verzoek om naast het houtdraaien e.d. ook een figuurzaag topic (plekje) op het forum te hebben.
Mvg, :).
 
P

Pel

Guest
Ik heb wat tekening op mijn pc staan, maar weet niet of dat wat is om te gebruiken als figuurzaag werk?

Groet Pel.

hond met puppies.jpg
hond st bernard.jpg
kater 2.jpg
dolfijn.jpg
Dolfijn tekening jpech.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
vind het topic kapen niet erg hoor Bossyrangs hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Ik heb gisteren een tweede opdracht van dochter gekregen want eigenlijk wou ze het Hert i.p.v het uiltje. Dus die ook nog gezaagd. Moet echt eerst goed lijnen leren zagen. Doe het nu met de fijnste zaag en ga langzaam grovere proberen.
WP_20171129_21_50_17_Pro.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.