Ik ga verhuizen en alles wat er omheen hangt op houtgebied

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik ga verhuizen in begin Juni en zie er erg tegenop:)
Wat hobbyruimte betreft ga ik er op vooruit.
Nu 4mx8m en ik ga naar 5x6m wat uitgebouwd wordt naar 5x8m, terwijl de hoogte ook beter wordt
De eerste machines zijn over, voor de verhuis en de hobby een speciaal autootje gekocht, namelijk een MB508 met laadbak.
De luxe wagen is de deur uit.

Mijn eerste vraag, ik kan aan goedkope isolatieplaten komen en die wil ik op de grond leggen met nog iets daarover van hout.
Zijn die pirplaten hiervoor te gebruiken?
$_86.jpg

Nog een paar foto,s

IMGP0814.jpg

IMGP0813.jpg
 

Richard81

Actieve deelnemer
24 jul 2016
59
0
Wageningen
Kan je die platen niet beter gebruiken om het plafond te isoleren? Als ze mooi wit zijn scheelt dat gelijk met de verlichting.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Wellicht als eerste klus de zaak ver- of herbouwen, met hier en daar wat isolatie in de wanden en het dak? En dan je spullen en jezelf op een degelijke vloer neerzetten :)

Wel erg prettig zo'n grote ruimte, maar zeker zo in de winter zou ik die kieren toch snel dichten.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als je het dak wilt isoleren, zou ik eerst even het chemisch afval verwijderen :rolleyes:

Die isolatieplaten zou ik niet op de vloer leggen. Denk ook dat dit niet stabiel gaat zijn. Of je moet er een zandcementvloer overheen leggen. Maar dan ben je staal aan het opsluiten. Lijkt me ook niet goed.
 
Laatst bewerkt:

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Als ik het zo eens hoor, van de platen die ik heb de wanden en het plafond isoleren.
Dan wordt de vloer waarschijnlijk 30X30 tegels, behalve waar de Viceroy draaibank komt te staan, daar een stuk beton storten of een stelconplaat.

Bijtel, waar zie jij dat chemisch afval?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die gaan uiteindelijk wss wel zakken
zie je geen kans om een betonnen vloer te storten ?
Of een houten vloer, als je dan van voldoende hout maakt en de laag er op stevig kom je ook een heel eind, maar ik denk dat je dan net zo duur uit bent als beton
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Er gaat niets boven een houten vloer vind ik. Je zou de grond wat kunnen uitgraven, vlakken met zand en de isolatieplaten leggen. Dan balkjes er op leggen en een mooie plankenvloer er overheen. Ik heb indertijd een 3e keus Lariks vloerhout op de kop getikt wat mij voor een paar honderd € een mooie vloer opleverde :)


Fons
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als je een echte stabiele vloer wil zonder optrekkende kou, zal je moeten afgraven, tempex platen neerleggen en daar overheen een nieuwe betonvloer storten. Wanneer je dan ook de wanden en plafond gaat isoleren/vervangen, ben je eigenlijk gewoon een nieuwe schuur aan het bouwen.

Dat lijkt echter niet de bedoeling te zijn. Ik zou goed overwegen wat je precies wil met de schuur, het is en blijft een schuur die niet ontworpen en gebouwd is als warm atelier. Die isolatieplaten werken wel goed om als wandpaneel te gebruiken, er zijn zat bedrijfshallen neer gezet met die panelen. Let wel op dat de metalen buitenplaten nog vast zitten op de PIR laag, anders zijn ze waardeloos.

Ik vind het wel gewaagd om je auto op te ruimen en zo'n oude Benz te kopen voor de verhuizing. Het is een beste ragbak. Je auto wordt meestal niet mooier van verhuizen, maar bij een oude bus weet je natuurlijk nooit wat er kapot gaat of dat die weer wordt goed gekeurd.
Leuk om te volgen in ieder geval.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dan doel je op aanwezigheid van asbest. Daar moet je dan toch een monster voor naar een lab sturen om vast te stellen of dat asbesthoudend materiaal is. En asbest is geen chemisch afval, maar geklassificeerd als gevaarlijke stof voor de volksgezondheid.

Chemisch afval kun je zelf weg brengen, asbest moet meestal gesaneerd worden. Wanneer je het zelf verwijderd, dat mag onder bepaalde omstandigheden, dan ben je verplicht om een omgevingvergunning, in dit geval een sloopvergunning, aan te vragen.
De gemeente wil namelijk wel weten dat je asbest gaat verwijderen en inleveren, ook al doe je het zelf.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Een betonnen vloer is prijstechnisch niet haalbaar, dus blijven het tegels met misschien isolatie en hout erover.
Een deel afsluiten voor houtdraaien heb ik inderdaad aan zitten denken, maar misschien in de toekomst.
Ik heb nog zitten denken aan rubber rijplaten over de hele vloer
Het dak is van polyester golfplaat.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Tijdens het hout verhuizen kwam ik een stam van een, dacht ik, Lijsterbes, tegen.
i.v.m met het gewicht eerst in 2 stukken gezaagd.
Nog te zwaar, toen beide stukken in de lengte doorgezaagd en toen kwam er heel mooi hout tevoorschijn.
De stam heeft trouwens een jaar buiten gelegen.

IMGP0899.jpg

IMGP0900.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.