appeltje met amber

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik deel niet heel erg vaak pijpen hier op het forum, omdat ik er vanuit ga dat voor het merendeel van jullie de ene pijp nogal lijkt op de andere. Hopelijk heb ik het mis, maar in elk geval vond ik deze geslaagd genoeg om'm wel nog eens hier op het forum te delen :)









3.jpg


8.jpg


1_half.jpg
4_half.jpg


2_half.jpg
6_half.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Weer een heel fraai exemplaar Massis.
Ik rook al 25 jaar niet meer, maar moet eerlijk bekennen dat ik er nog elke dag zin in heb. Zeker als ik weer zo'n mooie pijp zie.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Weer een heel fraai exemplaar Massis.
Ik rook al 25 jaar niet meer, maar moet eerlijk bekennen dat ik er nog elke dag zin in heb. Zeker als ik weer zo'n mooie pijp zie.
Bedankt!
"roken" is ongezond. af en toe "genieten" van een pijp niet :-D (klinkt heel flauw, maar ik heb de wetenschappelijke onderbouwingen ervoor klaar liggen ;-) )
 
P

Pel

Guest
Ik deel niet heel erg vaak pijpen hier op het forum, omdat ik er vanuit ga dat voor het merendeel van jullie de ene pijp nogal lijkt op de andere. Hopelijk heb ik het mis, maar in elk geval vond ik deze geslaagd genoeg om'm wel nog eens hier op het forum te delen :)

Dat ben ik niet met je eens Massis, alles wat gerelateerd is met hout is m.i. interessant om hier foto's van te tonen, zo vind ik dat filmpje van je waar je laat zien hoe een pijp gemaakt wordt geweldig, ik had van te voren totaal geen idee. Een heel mooie pijp, zeker als je bedenkt hoeveel werk het is om een pijp te maken.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tof
ik rook ook niet meer, af en toe pijp roken mag dan geen kwaad kunnen, maar de stap naar.... word weer kleiner
Maar deze pijp is wel érg mooi !
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Dat is een hele mooie. Erg mooi hout. Wat ik mij afvraag je hebt een hele lichte misschien zelfs transparante kleur gekozen. Blijft dat ook zo of kleurt het donker.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Het mondstuk is acryl, dus dat verkleurt niet, Wel zullen nicotine en andere stoffen zich afzetten in het rookkanaal waardoor dat donker zal kleuren, maar dat is vlot te onderhouden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Een mooi stukje hout!
Maar waar slaat dat appeltje met amber op. Is het appelhout met een amberkleurig mondstuk, of slaat de appel op de vorm van de kop?
 

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
Mooie pijp

Ik zag pas nog iets dergelijks; een appeltje met een wit mondstuk bij mijn Duitse tabakleverancier maar deze is toch echt veel mooier.
Dat hout had ik al wel gedacht.
 

Bijlagen

  • BRIAR_rond180pixels.jpg
    BRIAR_rond180pixels.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 35

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.