Iemand opzoek naar een grotere cirkelzaag?

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dat is wel serieus spul zeg. Zal zijn eigen voortbeweging wel hebben want trekken doe je zo'n ding niet. Moet er ook niet aan denken als die eraf kiepert... dat wordt hard rennen dan. En ze staan er ook zonder gehoorbescherming mee te zagen, moest geluid al zachter zetten van het janken van die zaagmachine.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
Deze is nog iets groter dan een maffel. Ben een keer bezig geweest voor een klant. Deze maffel kon 24.5 cm zagen woog 66 kg. Prijs was geen probleem. Ja dat heb ik meer gehoord. Ik weet niet meer of dit model toen 6600 euro koste of dit de prijs was van een maat kleiner. Toen ik de prijs doorgaf was ee eerste vraag heb je hem besteld? Nee dus. Dit soort dingen wil ik wel zie n maar niet op voorraad hebben.
 

tuoh

Oud hout
leuke zaag om mee te zagen.....maar hoe krijg je zoiets eigenlijk op je hout?

https://www.youtube.com/watch?v=Mhfbo8cuLk8

Die dingen worden maar voor één specifiek doel gebouwd, namelijk het op breedte zagen, meestal gebogen, of taps toelopend, van gelamineerde (dak)spanten. Met een spant van 30m lang ga je niet even naar een lintzaag bijvoorbeeld, dan is het veel zinniger om de zaagmachine naar het hout te brengen:p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.