Handschaven opbergen

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Goedemiddag vrienden, ik ga over een poosje bezig mijn schaven te ophangen.

Ik heb al een mooie plaat op de muur geschroefd,maar ik zit met het ophangen van mijn schaven.

Ik ben er erg blij mee, maar ik moet er simpel bij kunnen zonder dat de rest van het bord af dondert.

Dus ik had een foto gevonden als voorbeeld, maar ik begrijp niet helemaal hoe het vastgezet is.

Zouden jullie mij kunnen uitleggen hoe dit in zijn werk gaat, of dat er misschien een makkelijkere manier is.

Alvast bedankt mensen.

Gr Danny

PlaneRack_HalfSize.jpg
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Je kan de schaven naar boven tillen en dan komt ie vrij van de houder aan de onderkant
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
onder hangen ze in dat blokje en volgens mij zit aan de bovenkant ook nog een blokje tegen het kantelen deze zal schuivend zijn uitgevoerd denk ik.
 
P

Pel

Guest
Aan de onderkant valt de schaaf in het blokje, om ze er uit te tillen kun je de schaaf tot aan de knop naar boven schuiven en til je hem onder uit het blokje. Maar zo hoog hoef je de schaaf niet op te tillen, 15 mm is al genoeg.

Groet Pel.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Jeetje wat heb jij een talent. Wat een prachtige kist heb je gemaakt. Keurig hoor.

Ideetje met de magneet is een goed idee, Ik heb ze zelfs al besteld bij Ali Express.

Mag ik vragen op hoeveel graden jij je kistje voor je schaven hebt gemaakt?

Gr Danny
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Bedankt, ik klooi maar wat aan hoor...

Ik kan het voor je nameten, maar ik schat zo in een hoek van 75 graden? Dat zou ik een beetje op gevoel doen. Je zou kunnen kijken wanneer de schaven net wel/net niet neigen voorover te kantelen zonder de magneet. Met magneet zit je dan altijd goed. Met een sterke magneet zou ik nog wel steiler aandurven.
succes
groet,
Arnout
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.