diamant slijpsteen HBM ervaringen

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Die heb ik sinds een maand of twee (gritt 150) bevalt voor snelle slijp werkzaamheden zeer goed, de steen neemt snel en zuiver af geen last van verbranding bevalt een stuk beter al de witte steen die er hiervoor op zat. Wiel is keurig in balance en je hoeft de steen niet meer te vlakken.
Ik heb nooit met een con slijpwiel gewerkt maar ik denk dat het vergelijkbaar is, heb nog geen idee hoe lang de steen scherp[ blijft. Tot nu toe neemt ie mooi en regelmatig af.

groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Sander, die heb ik op een Ferm zitten een sneldraaier 2950 toeren per minuut. Moet nog wel even een magneet monteren om het slijpsel af te vangen, zie fotootjes

IMG_4721.jpg

IMG_4722.jpg

groetnis, Roeland
 

Bijlagen

  • IMG_3816.jpg
    IMG_3816.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 202
  • IMG_3817.jpg
    IMG_3817.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 200

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Joris,

Moeilijk te zeggen ik heb de korrel 150 en die neemt behoorlijk snel af. Maar ik denk korrel 600 ook goed is ik had dit wiel voor te testen besteld (gritt150) was eigenlijk een beetje bang dat een te fijne korrel te langzaam zou afnemen met eventuele kans op verbranding.
Ik vermoed dat ik nu zo gaan voor gritt 300 600 of 800 maar niet voor de 1200 dat lijkt mij te fijn, aangezien de diamant nog iets van zijn slijp eigenschappen verliest. Ik zou nu zelf kiezen voor gritt 600.
Al om al een leuke steen voor relatief weinig geld die CBN wielen van Ronald zijn een paar keer duurder :) :)

groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Maar vast en zeker ook een paar keer beter (bijv qua standtijd)

Misschien wel slijp er nu 2 maanden mee voor het agressieve grove slijp werk en merk nog niet dat de slijp eigenschappen slechter worden.
Denk trouwens dat deze aanbieding eenmalig is want ik zie dat ze van de 40mm breedte alleen nog grit 150 hebben en van de 25mm wel 300 600 800 en 1200

groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
@Roeland, hoe los jij dat op met die magneet voor het slijpsel? Ik heb nu neen stukje as van 25 mm met aan beide kanten een magneet achter het slijpwiel liggen, ik moet nog ervaren of het werkt.

Groet Pel.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Joris,

Moeilijk te zeggen ik heb de korrel 150 en die neemt behoorlijk snel af. Maar ik denk korrel 600 ook goed is ik had dit wiel voor te testen besteld (gritt150) was eigenlijk een beetje bang dat een te fijne korrel te langzaam zou afnemen met eventuele kans op verbranding.
Ik vermoed dat ik nu zo gaan voor gritt 300 600 of 800 maar niet voor de 1200 dat lijkt mij te fijn, aangezien de diamant nog iets van zijn slijp eigenschappen verliest. Ik zou nu zelf kiezen voor gritt 600.
groetnis, Roeland


Gisteren even gekeken en besloten dat ik de 600 wilde gaan bestellen. Vandaag de site weer geopend om daadwerkelijk te gaan bestellen, is de 600 niet meer beschikbaar. Balen!
Getwijfeld tussen de 300 en de 800 en uiteindelijk maar gekozen voor de 300. Nu nog even een knap hulpstuk knutselen op de slijpmachine.
 

sander1238

Actieve deelnemer
7 mei 2016
204
32
Wanroij
Gisteren even gekeken en besloten dat ik de 600 wilde gaan bestellen. Vandaag de site weer geopend om daadwerkelijk te gaan bestellen, is de 600 niet meer beschikbaar. Balen!
Getwijfeld tussen de 300 en de 800 en uiteindelijk maar gekozen voor de 300. Nu nog even een knap hulpstuk knutselen op de slijpmachine.
vreemd, wat ik heb hem gisteren (25-11) besteld korrel 600 40mm breed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.