Lintzaag

Martijnsmit34@hotmail.com

Actieve deelnemer
11 mrt 2017
41
0
Winsum (gn)
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een stabiele Lintzaag voor o.a. meubels maken op 230 volt. Ook geschikt voor rondingen zagen.
Nu lees ik veel verhalen van het slingeren van links naar rechts en zagen die van de wielen aflopen of ingewikkeld af te stellen zijn. Welk merk is zouden jullie aanbevelen. Zonder deze ellende?

Gr Martijn
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die bij de buurman :D dan heb jij die ellende niet
Voor de rest zorg voor goede zaaglinten, mijn hammer zaagt met het oude lint als een natte krant, met een nieuwe lint (van tuffsaws) vliegt het als een warm mes door de boter
Afstellen, is voor ieder persoonlijk, ik had hiervoor een BAS450, op het forum waren er wat mensen die vonden het een drama want de tafel moest er af bij het wisselen van het lint, ik vond het juist ideaal, want je zit wat je doet, als je onder een blad zit te prutsen zie je dat niet, en ach....die ene bout, duurde nooit erg lang om dat extra te doen

Mijn huidige lintzaag (hammer N4300) heeft een spandhendel (arm) aan de zijkant, ideaal, want nu kan ik makkelijk en snel het lint ontspannen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat wilde ik ook vragen
je wilde meubels maken, wat voor hoogte zit je (max) aan te denken
300 a 400 is niet heel erg veel
Een knappe inca moet wel lukken, maar iets groters word al moeilijk
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik denk dat als Martijn voor tweedehands gaat ook even zijn maximale reisafstand moet opgeven :) want van noord Grunn noar broaband is endje tuffen bijvoorbeeld. Doorzoek regelmatig marktplaats staan met regelmaat kity's of Inca's te koop. Je moet alleen geduld hebben. Soms wordt hier op het forum ook een lintzaag aangeboden maar dan moet je er rap bij zijn. Had Klaas niet een die hij misschien weg wou doen?

een Kity in apeldoorn > https://link.marktplaats.nl/m1221609829 volgens mij van een forumlid?
Deze zou je merk even van moeten vragen in Overijsel https://link.marktplaats.nl/m1217840077
 
Laatst bewerkt:

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik heb een Meber P320; prima machine, die binnen jouw budget valt. Worden niet vaak aangeboden, snel erbij zijn is wel zaak. Zaaghoogte (theoretisch) zo'n 17 cm.
 
Laatst bewerkt:

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
goedemorgen,

ik heb even een vraag, wat adv heb jij voor de aanschaf van een zaag lint van een lintzaag?

ik lees div advies, zat aan engeland te denken bij tuffsaw, maar ook de houtdeler heeft een naam, is het wel dat het carbon materiaal is achterhaald volgens houtdeler en die adv chroomstaal.

graag hoor ik jou idee eens over bladen, voordat ik div maten en tpi ga bestellen

bedankt alvast

Met vriendelijke groet Robert

Dat wilde ik ook vragen
je wilde meubels maken, wat voor hoogte zit je (max) aan te denken
300 a 400 is niet heel erg veel
Een knappe inca moet wel lukken, maar iets groters word al moeilijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.