PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen stalen lijmklemmen ecotools?

CSK
20-11-17, 13:24
Heeft er iemand ervaringen met de stalen lijmklemmen van ecotools? Dit model spreekt me erg aan. Het liefst had ik Bessey gehad natuurlijk, maar die zijn nogal prijzig..

https://www.ecotools.nl/lijmtangen/

70476

Rizz
20-11-17, 14:03
Ik volg, ook erg benieuwd!

designer-john
20-11-17, 14:03
Ja heb ik ook een stelletje, doen gewoon goed waar ze voor gemaakt zijn.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik heb ook Bessy lijmklemmen deze werken ook goed maar hebben een hele andere prijs.
Die van ecotools voldoen ook gewoon, ze zijn nu ongeveer 5 jaar oud en werken nog steeds goed.

SimondelaCourt
20-11-17, 14:04
Niets mis mee, degelijke dingen. Degelijker dan hun eenhandsklemmen. Die hebben nog wat moeite met zwaar gebruik.

CSK
20-11-17, 14:11
Hoe lang heb je ze in gebruik simon? Mijn praxis klemmen begeven het na een jaar of 5 hobbymatig gebruik. Dat wil ik dus met aanschaf van nieuwe voorkomen..

Pel
20-11-17, 14:22
Goede kwaliteit zware klemmen.

Groet Pel.

SimondelaCourt
20-11-17, 14:56
Hoe lang heb je ze in gebruik simon? Mijn praxis klemmen begeven het na een jaar of 5 hobbymatig gebruik. Dat wil ik dus met aanschaf van nieuwe voorkomen..
De eenhandsklemmen heb ik nu 1-2 jaar, het plasticen huis laat wels los. De gewone klemmen zoals hier in staan heb ik 2 jaar, zien er uit zoals nieuw. Klemkracht is ook goed, beter dan de praxisklemmen die ik er voor had.

henkverhaar
20-11-17, 15:16
Helemaal niks mis mee. Uiteraard zijn het geen Besseys, dat merk je vooral aan afwerking, en daarmee aan het 'gelikt' draaien van een en ander, maar functioneel zijn ze prima.

DeCrow
20-11-17, 17:17
Ik heb bij ecotools serre joints en G - klemmen gekocht, ben zeer tevreden over beide producten !

Vurenhout
20-11-17, 18:14
Heeft er iemand ervaringen met de stalen lijmklemmen van ecotools? Dit model spreekt me erg aan. Het liefst had ik Bessey gehad natuurlijk, maar die zijn nogal prijzig..

https://www.ecotools.nl/lijmtangen/

70476
Ik heb twee weken geleden verschillende maten hiervan besteld en ik ben zeer tevreden.
Kreeg meer ijzer dan ik had verwacht. Klem ze niet direct op het werkstuk want dan moet je met de stoomstrijkijzer de deuken er weer uit halen.
Maar eigenlijk vind ik dit een slechte review, gezien de geringe tijd dat ik ze in bezit heb.

LeonvB
20-11-17, 19:11
Altijd even wat hout op de klem lijmen, verder niets mis mee.

Alleen zou ik nu andere lijmklemmen kopen, misschien deze: https://www.gereedschappro.nl/handgereedschap/uniklamp-uk60-corpuslijmtang/17771

En ik heb van Juuma en Bessey nog wat grotere klemmen: https://www.fine-tools.com/bodyclamp.html
Met name de Juuma klemmen vind ik lekker werken, hoewel de KRV wel wat veelzijdiger is in te zetten.

Willems Ontwerp
20-11-17, 19:24
Ik heb 4 van deze klemmen en ze doen wat ze moeten doen. Afwerking is niet geweldig en 1 arm is krom maar goed, voor die prijs....

CSK
13-01-18, 18:51
Ik heb toch maar geinvesteerd in Bessey klemmen. Tweedehands welteverstaan..:) Zijn er zat van te vinden op marktplaats.
Gelijk maar een rekje voor gemaakt, zie foto.
72632

- - - Updated - - -

Ik heb toch maar geinvesteerd in Bessey klemmen. Tweedehands welteverstaan..:) Zijn er zat van te vinden op marktplaats.
Gelijk maar een rekje voor gemaakt, zie foto.
72632

Blom3dd
13-01-18, 19:32
Goedzo 2de hands is beter voor het miljeu en de portomonee. Ik bezoek vaak rommelmarkten en de kringloop en ik heb nu een heel bonte verzameling turnus en bessey. En het is ook lekkerder werken; er zou maar een klodder verf op je gloedje nieuwe klemmen komen.:)

The Chairman
15-01-18, 20:38
72724
In de categorie goedkope lijmklemmen: ik zag op Amazon deze voorbij komen: https://www.amazon.de/gp/product/B003A6F7VI/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
Het lijken mij stevige klemmen en ik heb goede ervaringen met de prijs-kwaliteit verhouding van de 'professionele' lijn van Bruder-Mannessmann, ik heb daar ook steeksleutels van. Ik heb nog wat kleine klemmen nodig (zit te kijken naar de 30 cm) ik denk dat ik er maar een paar koop om uit te proberen. Iemand ervaringen?

Edit: Ik zit nog even verder te googelen. Bij een Nederlandse site vragen ze 18 euro voor de 30 cm (tegenover 4,20 bij Amazon!!). Op Amazon bieden ze overigens ook de 'standaard' lijmklemmen met rode handvatten aan, deze zijn zelfs nog iets goedkoper, maar neigen mij te veel naar de bouwmarkt-uitzoekbakkenkwaliteit. Mijn ervaring is dat de armen daarvan kromtrekken als je er alleen al naar kijkt, dus die paar dubbeltjes verschil zijn het mijns insziens niet waard.

mk23
16-01-18, 17:11
Na een tijdje getwijfeld te hebben tussen investeren in Bessey en ECOTOOLS en consorten, heb ik uiteindelijk gewoon Bessey klemmen genomen. Ja ze zijn duurder, maar dat ben je na de aanschaf zo vergeten en ik koop gewoon af en toe wat klemmen erbij. Ik koop van Bessey dan wel gelijk de duurdere klemmen die geheel gesmeed zijn en niet met een deel gietwerk.
Je merkt bij het klemmen gewoon het prijsverschil met de bouwmarkt ramsj kwaliteit, die ik ook heb, en ik ga deze klemmen in mijn leven niet meer verslijten.

Dunhans
16-01-18, 17:52
Ik heb een stel van deze van ecotools en die bevallen prima,zal echt wel verschil zijn met bessey maar zijn prima klemmen.Had altijd van die goedkope vd bouwmarkten boorde dan bovenin gelijk een schroefje erdoorheen want die wilden wel eens los raken.En dan doen ze ook gewoon hun werk ,namelijk klemmen.
Eenhandsklemmen heb ik ooit bij van cranenbroek gehaald en bijna gelijk richting gemeente archief gestuurd ,kreeg ze vaak niet meer los.
Heb ook nog 2 kitspuit klemmen vd praxis en die werken al een jaar of 20 perfect,soortgelijke uit een aanbieding braken de lipjes af waarmee je de klem losmaakt.

timmerman
22-01-18, 20:46
De stalen klemmen van ecotools voldoen best. alleen breekt het houten handvat na verloop van tijd los (jaar of 2/3).
De eenhandklemmen zijn alleen voor heel licht gebruik, daar knijp ik de handvatten van kapot als het een beetje zwaar word.

jpandriesse
30-01-18, 19:19
Ik heb mijn ecotools klemmen (+/-15 stuk) nu 7-8 jaar, maar geen een waarvan het hout is gebarsten. Ook de snelspanners houden zich goed en klemmen prima. Van die snelspanners moet je alleen niet het zelfde verwachten als van gewone klemmen, maar dat is bij alle merken zo.

peter vh
30-01-18, 20:23
De eenhandklemmen van Ecotools is rommel want kapot gaan ze!

JOHN LAMERS
30-01-18, 20:32
Ik heb de eenhand klemmen al een aantal jaren, ze zijn nog steeds goed.
Voor het lichtere werk gebruik ik deze altijd.

jpandriesse
30-01-18, 20:34
De eenhandklemmen van Ecotools is rommel want kapot gaan ze!

Wellicht even bij jezelf ten rade gaan?
Er zijn hier veel tevreden gebruikers van deze klemmen, waaronder ondergetekende.

Pel
30-01-18, 21:27
Natuurlijk als je wilt knijp je de meeste snelspanners kapot, ze zijn ook gemaakt om snel wat op elkaar te klemmen, als je met het lijmen krom hout bij elkaar moet trekken neem dan de zware kwaliteit lijmklemmen van ecotools.

Groet Pel.

fantic
30-01-18, 22:52
ik heb ook best wel een redelijk aantal van de snelklemmen van ecotools en mijn handen zijn grrot en kunnen een aardige kracht overbrengen, toch heb ik er nog nooit een stuk gemaakt, tuurlijk als je aan het eind van de handvaten gaat staan duwen heb je alleen het stukje plastic maar als je de gehele handvaten gebruikt heb je daar echt geen last van.

Pel
30-01-18, 22:57
Inderdaad Fantic, gereedschap gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook op de juiste manier gebruiken, met geweld n..k je nog een ezel zeiden we vroeger wel eens.:)

Groet Pel

tvdpid
31-01-18, 09:35
Misschien ga ik een beetje off topic, maar n.a.v. deze post heb ik eens gekeken naar het trefwoord "klemmsia" op dit forum.
Ik zag nl. een waarschuwing voor deuken in je hout met hoger vermelde lijmtangen. Ik was verbaasd over het minieme aantal 'treffers'.
Ik gebruik vrijwel uitsluitend klemmen van het merk klemmsia (https://www.google.be/search?tbm=isch&q=klemmsia&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiiy-Pq44HZAhXICsAKHbqKAFoQBQg6KAA&biw=2021&bih=1037&dpr=0.95).
Dit zijn ook geen éénhandsklemmen, wat soms zeer handig is, maar deze beschadigen je hout nooit en geven denk ik evenveel klemkracht (toch i.vgl.m. hoger afgebeeld formaat).
Ik ben daar heel erg tevreden van.
Enig nadeel: als je niet uitkijkt lijm je ze mee vast. :D
Groet,
Tom

Spaander
31-01-18, 09:42
Inderdaad Fantic, gereedschap gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook op de juiste manier gebruiken, met geweld n..k je nog een ezel zeiden we vroeger wel eens.:)Groet Pel

Hé, getverderrie Pel kon je geen betere uitdrukking vinden.:D

Ik heb ook meerdere maten snelklemmen van ecotools en ze voldoen prima al moet erbij gezegd worden dat de grote van 90cm voor die afstand wat minder geschikt zijn ze gaan nl. behoorlijk krom staan als je veel kracht zet.
En ik kan mij voorstellen als je dan met 2 handen gaat knijpen ze stuk gaan maar met een hand lukt het volgens mij ook niet.
Bij grotere afstanden en als het werkelijk strak moet dan gebruik ik de normale klemmen.

Mvg, :).