MFSC werkbank

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hier is hem dan, de MFSC multi-function shop cart


Een wagen die 6 functies heeft, onderdelen rond rijden, hoogte instelbare assemblage tafel, werkbank, paneel wagen, lijmtafel en droogrek.

Meer info op mijn website.

Kreeg het idee 3 jaren geleden maar het was geen makkie om dit te combineren, het is pas deze zomer dat ik een technische doorbraak kon maken.
Ik heb er twee voor mij gemaakt en gebruik ze sinds augustus, een video van het gebruik volgt nog maar nu is het tijd om te gaan slapen! Morgen wat meer uitleg.
 
Laatst bewerkt:

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Wow Timothy erg handig voor de kleine werkplaats knap gemaakt, er gaat wel veel tijd zitten in de ombouw naar andere functies (relatief natuurlijk) ik zal zo een plan bestellen.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Erg fraai..... met een paar wel heel goede oplossingen voor het probleem voor zo'n combinatie van functionaliteiten.
Zeker voor het drogen dacht ik op het eerste gezicht dat het een complexe oplossing zou worden, maar het slimme ontwerp maakt dat ook erg simpel en zonder dat er veel ruimte nodig is voor de vereiste hulpstukken.

En ook prettig dat je de standaard maat voor de MFT hebt gebruikt.

Maar wellicht ook wat aandacht voor je portemonnee door ook alleen het MFSC plan (niet alleen de combo) beschikbaar voor de verkoop te hebben staan als je de aankondiging plaatst? :).
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
geen speld tussen te krijgen, ingenieus en praktisch.. Ik zou wellicht baat hebben bij een kleinere versie (1/2 tot 2/3), vanwege de grootte van m'n werkplaats en projecten, zouden dan de maten aangepast kunnen worden?
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Op en Top vakman,die zijn ideeën kan omzetten in werkbare hulpstukken die ingenieus zijn en werkelijk een toegevoegde waarde zijn,respect!
Prachtig om te zien in al je video s hoe je gebruik maakt van je machines en je vakmanschap.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Briljante video en een even briljant product !!! Nodig ben ik het niet maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat er vele mensen zijn die graag zoiets in hun werkplaats zouden willen hebben staan.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Geniaal... Kan hij door een deuropening van 90 cm?



Ben al langer aan het denken voor een karretjessysteem... Moet duidelijk niet verder denken.... Kan je de afmetingen ergens vermelden (mijn werkplaats heeft deuropeningen van 90 cm: is hij breder, zou ik hem eventueel iets smaller kunnen maken?)
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Geniaal... Kan hij door een deuropening van 90 cm?



Ben al langer aan het denken voor een karretjessysteem... Moet duidelijk niet verder denken.... Kan je de afmetingen ergens vermelden (mijn werkplaats heeft deuropeningen van 90 cm: is hij breder, zou ik hem eventueel iets smaller kunnen maken?)

Hij is ongeveer 75 cm breed en 133cm lang. Smaller maken is moeilijker omdat je dan problemen kan krijgen met de hendel vooraan die niet lang genoeg is om over het werkblad te kantelen. Maar je hebt gelijk, ik moet nog beelden plaatsen met de afmetingen. Langer of korter maken kan zonder probleem.

@Rizz, ik dacht eerst voor mijzelf een kleinere versie te maken die vooral moest dienen als kar voor onderdelen rond te brengen, want ik dacht dat de versie met MFT blad te groot zou zijn, maar uiteindelijk vind ik die grootte ideaal.

@GH1 normaal gezien kan je hem kopen als enkel plan (het werkt voor mij, maar nog iemand heeft dat probleem gehad), maar de eerste dagen zitten er altijd bugs. Mogelijk komt dat door het hoge bezoek, er zitten nog enkele andere problemen die ik probeer op te lossen.
Maar tot nu toe verkocht ik mijn 3 plannen in een combo voor de prijs van twee, nu verkoop ik de vier samen voor dezelfde prijs van 2.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
De maten lijken op iets van 700 (B) bij 1200 (L) uit te komen als het blad omhoog staat..... best een hanteerbaar formaat nog, erg goed gedaan.

Edit: zie net de echte maten :).

De losse verkoop werkte vanochtend nog niet, nu wel. De combo was wel beschikbaar (via een ander van je ontwerpen. Die combo is een goede deal natuurlijk, maar er zullen velen zijn die de rest al hebben....
 
Laatst bewerkt:

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
75 is ideaal, zal straks plannen bestellen (De vrouw des huizes heeft het doosje voor online betalingen in haar laptoptas... ) (de andere plannen zijn hier al).


Dikke, dikke merci voor de uitwerking is werkelijk geniaal voor een werkplaats van mijn formaat....


Het toont groter op het filmpje dan het is..... echt knap ontworpen....
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De maten lijken op iets van 700 (B) bij 1200 (L) uit te komen als het blad omhoog staat..... best een hanteerbaar formaat nog, erg goed gedaan.

Edit: zie net de echte maten :).

De losse verkoop werkte vanochtend nog niet, nu wel. De combo was wel beschikbaar (via een ander van je ontwerpen. Die combo is een goede deal natuurlijk, maar er zullen velen zijn die de rest al hebben....

Ik krijg veel berichten van mensen die ze kopen vooral om mij te steunen, zodat ik verder zou doen. Maar het doel is natuurlijk om mensen werkelijk te helpen en te innoveren.
Het lijkt erop dat de meesten hier wel een plan van mij hebben, het is ook daardoor dat ik dit heb kunnen doen, een soort "crowd funding" van research & development.

Tijdens het ontwikkelen had ik gevraagd aan Matthias Wandel of hij geen oplossing wist voor de technische problemen die ik had, hij zocht er zelf al lang naar maar had geen toepasbare oplossing. Nu had ik hem weer laten zien hoe ik het opgelost had, en blijkbaar gaat hij er nu een korte video over maken.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
erg praktisch gevonden.

waar moet je apart van het plan aan denken qua investering materiaal?

4 zwenkwielen, twee kleine veringen, een stuk MDF, 1,6 platen multiplex 18mm en wat hardhout, ongeveer 1m2 in 38mm dikte. Eventueel twee T-tracks. Ik denk dat de kosten onder de €200 liggen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Geweldig wat heb ik weer zitten genieten van het filmpje en van jouw vakmanschap.
Maar ik heb toch nog 2 vragen.... volgens mij gebruikte jij houten bouten voor het vastzetten van het blad?
Betekent dit dat touh hier leverancier van gaat worden?;)
En ergens zag ik het filmpje een autokinderstoeltje op de grond staan betekent dit dat......?????
Mvg, :).
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Geweldig wat heb ik weer zitten genieten van het filmpje en van jouw vakmanschap.
Maar ik heb toch nog 2 vragen.... volgens mij gebruikte jij houten bouten voor het vastzetten van het blad?
Betekent dit dat touh hier leverancier van gaat worden?;)
En ergens zag ik het filmpje een autokinderstoeltje op de grond staan betekent dit dat......?????
Mvg, :).

Zelf gemaakt met een thread cutting jig van bij Baptist, zal gezien worden in de constructie film, maar ik heb de plannen ook voorzien om het te maken met stalen bouten. Het voordeel van hout is dat je ze weinig moet draaien.

En ja, ik ben sinds april vader geworden van een jongen, wilde er niet per se mee uithangen, en op dat moment heb je toch wat anders te doen, zoals de trapgang af te werken zodat hij kan slapen als ik werk!

Wow Timothy erg handig voor de kleine werkplaats knap gemaakt, er gaat wel veel tijd zitten in de ombouw naar andere functies (relatief natuurlijk) ik zal zo een plan bestellen.

De video is nagenoeg in real-time dus ik vind dat het meevalt, de meeste ombouwingen nemen niet meer dan 20 seconden, alleen het droogrek duurt wat langer, maar in theorie kan je die rekken ook kant en klaar ergens leggen en dan erop zetten wanneer nodig.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Gefeliciteerd met opnieuw een practig ontwerp/product! Mooi dat Matthias je idee promoot, een mooie bonus zou ik zeggen!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.