www.casparlabarre.com

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Op mijn site zijn wat handgereedschappen te zien die ik zelf maak, mischien vinden jullie het interessant

http://www.casparlabarre.com

groet,

Caspar
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Heftige mooie site Caspar. Mooi werk. Waar maak je de verbindingen mee? Met het handje, woodrat....

Ik vind je stijl echt waanzinnig mooi. Ben je al lang meubelmaker?
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
verbindingen maak ik bijna altijd met de hand ja, maak ook wel veel gebruik van een lintzaag voor grote hoeveelheden pennen. Goede zagen die je kan slijpen als ze bot zijn maken het handwerk snel en precies.

Ben pas bezig, studeer s avonds nog en werk overdag.

Ben jij al lang meubelmaker?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Caspar, ik heb op mijn gemak je website doorgekeken, en ben daarvan onder de indruk.
Vooral omdat je alles maar dan ook alles zelf maakt, dat spreekt mij aan.
Geweldig zoals je jezelf profileerd.
Ad
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
dank voor de enthousiaste reacties!

Was verrast om een nederlands houtbewerkersforum tegen te komen.

leuk hier over te spreken in het nederlands.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Caspar, van harte welkom op ons forum.
Heb echt genoten van je website met je prachtige werkstukken en gereedschap, een echte ambachtsman!! Maar je ontwerpen mogen er ook zijn, het dienblad en de ladenkast zijn mijn favoriet. Graag meer informatie over je houtkeuze, hoe je werkt, je gereedschap etc.

jaap

ps (geldt ook voor andere posters) graag verwijzingen naar websites tussen de URL tekentjes plaatsen; vind je boven in het menu van de tekstverwerker. Dan opent de website in een eigen venster. Al vast bedankt.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Caspar,

Prachtig werk maak je! Ik heb je website eens goed bekeken. Mooie en subtiele lijnen gebruik je in je werk. En met je vaardigheid in gereedschapmaken ben je een aanwinst op dit forum. Dus hoop ik dat je ons van tips en ideeen blijft voorzien.

Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Caspar Labarre zei:
dank voor de enthousiaste reacties!

Was verrast om een nederlands houtbewerkersforum tegen te komen.

leuk hier over te spreken in het nederlands.

Caspar, ben het helemaal met je eens. Ben zelf ook lid van een Australisch forum en twee Amerikaanse forums, en heb ook nog een Amerikaanse penvriendin die ook houtdraait.
Je moet toch maar iedere keer je nederlandse gedachten vertalen in het Engels, meestal gaat je dat natuurlijk na zoveel jaren wel steeds beter af, maar toch!
Was voor mij ook een verrassing dat ik dit forum zag, kan ik eens lekker in mijn moerstaal schrijven tot mijn opluchting :)
Ad
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Heb een twintigtal timmermans beitels met gelaagd staal weten te bemachtigen en die vorm ik alleen maar om voor schaven te gebruiken.

Maak ook wel gereedschap uit oude vijlen en cirkelzaagblad. Die laat ik van formaat maar hard en temper ze wel naar gebruik, met een gasbrander en oventje van refractory backstenen.
Het harden doe ik in puur water, maak met elke verschillend stuk staal proefjes. Moet heet genoeg zijn maar ook niet te heet. Elk staal heeft verschillende reacties op temperatuur. Is een gevoel dat ik aan het ontwikkelen ben. Ben er nog lang geen meester in. maar sommig gereedschap is goed gelukt.
het temperen doe ik op een ander stuk staal dat ik eerst roodgloeiend maak en dan leg ik mijn gemaakte gereedschap in geharde en gepolijste toestand er op en zie de kleuren op komen. naar gebruik haal je hem er af, tipje in het water en in warm zand om zo langzaam mogenlijk af te koelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.