kaarsen standaard

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
dag allemaal
zijn er ook metalen kaarshouders die je in de gedraaide kaarsenstandaard kunt plaatsen waarin je de kaars zet zodat de standaard niet in brand vliegt

wie weet of deze houdertjes er zijn en waar je ze kunt kopen

met alle houtdraai groeten berend
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Gewoon even langs de plaatselijke DHZ gaan en kijken of ze iets hebben, anders op zoek gaan naar een metaalbewerker in de buurt en vragen of die even een stukje vast wil zetten onder een buisje die je bij bijv een DHZ kan halen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Kijk maar even bij http://www.drechselbedarf-schulte.de
Daar kun je rechtstreeks messing cubs of ringen bestellen. Even "de winkel" doorsneupen en je komt ze tegen. Misschien heeft Baptist in Arnhem ze ook wel.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ik ga altijd naar rommelmarkten of koop goedkope meuk van de Tuinland en sloop de houders eraf. :mrgreen:

Als het gaat om verzonken waxinelichtjes hou ik ze iets van de bodem af met koperen spijkertjes. Als je dan niet doet en de hete lucht kan niet weg krijg je geen smeltende kaars, maar een brandende, en dat geeft vlammen van een halve meter....
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
nou ik vind het nogal duur dat spul, de prijs word hoofdzakelijk gemaakt door de verzendkosten ik ga denk ikzelf maar wat fabrieken

gr berend
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
eerlijk gezegd snap ik het probleem niet,gemiddeld maak ik meestal kandelaars en dan voor 8 of 10cm dikke kaarsen ,als je kaars bijna op is gooi je em weg en dat is dat. voorderest kan je uiteraard een binnendeel draaien van azobé of groenhart,in ieder geval iets wat vrij hard is ,mijn asbak is van azobé en ik geef garantie dat het niet in de fik vliegt,niet eens zal smeulen.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
houtenhart zei:
eerlijk gezegd snap ik het probleem niet,gemiddeld maak ik meestal kandelaars en dan voor 8 of 10cm dikke kaarsen ,als je kaars bijna op is gooi je em weg en dat is dat. voorderest kan je uiteraard een binnendeel draaien van azobé of groenhart,in ieder geval iets wat vrij hard is ,mijn asbak is van azobé en ik geef garantie dat het niet in de fik vliegt,niet eens zal smeulen.

Stel dat je afwerkingslaag beschadigd raakt door een druppelende kaars. Met een wasafwerking kan je uiteraard overnieuw beginnen, en kaarsvet op olie of schellac? Misschien niet zo handig,mooi.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.