Een meerjarenproject, playmobil

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Net de wintertijd ingegaan, 25 uur in een dag, en zelfs zo'n dag is te kort voor alles wat ik wil doen.
Dat was dan ook de reden om maar niet eens te beginnen aan het idee wat ik al een paar jaar heb en waarvan ik weet dat het me veel tijd gaat kosten
Tót deze week. Een weekje vakantie waarin ik veel klusjes in en om het huis heb staan, maar ook het moment om toch maar eens te beginnen aan het idee.
Ik heb net de eerste losse onderdelen gemaakt en daarin ben ik al met een paar stukken helemaal opnieuw begonnen, het wordt duidelijk een leerproject.
Zelf vind ik het erg leuk, want maakte ik zo'n 2 jaar geleden een konijnenhok voor vrienden, sindsdien maakten we nog veel meer dingen en leerde ik er steeds meer van en die zaken blijk ik nu toch wel mee te nemen. Waar ik eerst nog het idee had 'hoe doe ik dat dan?', heb ik die vragen nu nog steeds wel, maar ik ben nu blijkbaar ook in staat om in hulpmiddelen te denken waarmee ik nu al meer voor elkaar heb gekregen dan ik had verwacht.
Het is nog niet af, nog lang niet, ben ik bang, want de vakantie schiet al op en er moeten nog veel andere dingen gebeuren, maar ik wilde toch vast de eerste foto delen. Voor mij ook een beetje een stok achter de deur om dan dus ook door te gaan.
Ik zal jullie niet laten raden, deze foto had ik vandaag ook op Facebook geplaatst, maar mijn vrienden komen nog niet verder dan een krukje of een puzzel.
Het wordt een playmobil-pop.
(Het tussendeel hoort er overigens niet bij, dat was een van de onderdelen die ik opnieuw had gemaakt, maar hier even gebruikt om het bovenste deel een beetje op de juiste plek te kunnen plaatsen).
IMG_3100.jpg :)
 

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Vooral verder gegaan met het hoofd. Zojuist bedacht ik me dat ik meerdere dingen handiger had kunnen doen, maar goed, al doende leert men.
Nu vooral veel gewerkt met 'jigs' die ik eerder maakte waardoor ik bijvoorbeeld handiger een cirkel kan maken, planken verlijmen wat makkelijker gaat door de lijmklemmen die ik inmiddels heb, en (al zeg ik het zelf), handige hulpstukken gemaakt waarmee ik met een freesmachine makkelijker de juiste vorm kon maken (hoewel een draaibank stúkken makkelijker had geweest).
Hoe dan ook, zelf word ik erg vrolijk van het tussenresultaat :)20171103_1500_061.jpg
 

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Nu ik hem net op Facebook post, bedenk ik dat ik de tussenstappen hier eigenlijk helemaal niet meer gedeeld heb. Beetje te druk geweest vermoedelijk met het project zelf :)
Wel tussendoor veel video-tjes gemaakt waar ik dan een eindfilmpje van wil maken, maar nu in ieder geval vast een foto van de staande versie van het eindresultaat:
https://www.facebook.com/5050shopSD...227047093444/2000954723520672/?type=3&theater

Zelf erg blij mee. Weer veel van geleerd, dingen waarvan ik dacht 'nou nou, dat doe je best handig', dingen die ik anders had moeten doen en ook enkele dingen die ik níet had moeten doen (ik heb al m'n vingers nog).
voor nu in ieder geval blij met het eindresultaat, en m'n hoofd 'weer leeg' om me weer op de echte vrijwilligersopdrachten te kunnen storten die er een beetje bij ingeschoten zijn.
 

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Oh, top Joris, dankjewel voor het plaatsen van de foto!

Grappig, op Facebook gaven een paar ook al de tip om Playmobil te benaderen, ik heb een berichtje op 2 Playmobil-groepen gepost (moeten eerst nog worden goedgekeurd vermoedelijk).

En ik ben de afgelopen tijden druk bezig geweest met het samenstellen van het filmpje (Weinig foto's gemaakt, maar wel steeds even een camera aan bij de verschillende stappen).
Hij duurt wel wat lang, maar je krijgt wel een mooi beeld van hoe ik hem gemaakt heb: https://www.youtube.com/watch?v=QqYFohyZaaw
Fijne dagen iedereen,
met vriendelijke groet,
Fred.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.