Overkapping tegen schuurtje

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een overkapping van douglas hout te maken die tegen een schuurtje aan komt te staan.
Het dak van de overkapping word dezelfde hoogte als het schuurtje, dat een dak van 15cm dik beton heeft.
Hoe kan ik de naad die hiertussen ontstaat goed waterdicht maken?

Nog een vraag:
Het wordt een overkapping van 3 bij 4 meter. Volstaan balken van 15x15cm hiervoor?
Of is de overbrugging van de 4 meter hiervoor te groot?

Groeten,
Luuk
 

tuoh

Oud hout
Zou alleen voor de staanders 150 x 150mm gebruiken, voor de ligger vooraan lijkt mij een balk van 65 à 75x200mm een betere keuze. Achteraan de luifel kan je een dunnere balk tegen het beton bevestigen.

Word het een plat dak? En wat is er gebruikt op het schuurtje? roofing?
 

tuoh

Oud hout
Kijk eens, als je een bruikbaar advies wil krijgen moet je wel de nodige informatie geven anders is het advies "natte vinger werk" Dus nogmaals, wat ligt er nu op het bestaande schuurtje als dakbedekking? en is dit nog in goede staat? Waar zit het afschot/ afloop op het bestaande dak? etc. etc. etc.

Zonder de nodige informatie kunnen we nog ettelijke pagina's verder klooien zonder echt terzake te komen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
En het antwoord op zijn andere vraag? Afschot, wellicht een foto van de situatie.

Ik ben geen bouwkundige, maar vind dit altijd interessant om mee te lezen. Het help wel als je info wil dat je zelf ook wat moeite erin steekt om de bestaande situatie zo goed en volledig mogelijk te beschrijven EN fotograferen.

We heten niet allemaal Jomanda:p
 

HS82

Nieuw lid
21 aug 2017
3
0
Idee: Je kan ook de boei doortrekken en om de bestaande schuur heen maken!? En dan epdm doorleggen.
 

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Het blijkt toch dat het geen daken op dezelfde hoogte worden. Het dak van de overkapping wordt ongeveer 10 cm hoger. Zijn er speciale profielen die ik hier tegen aan kan schroeven zodat het water afloopt op het dak van het schuurtje?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.