Vlak vandiktebank als schuurbank

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Zou dat mogelijk zijn om een vlak vandikte bank om te toveren als schuurbank, lijkt me dat er niet veel aanpassingen hoeven te gebeuren ik denk ik nu te makkelijk?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik denk dat een vv-bank heel wat meer toeten draait dan een schuurbank, maar ik kan het mis hebben… Bovendien lijkt me het demonteren van de as redelijk ingewikkeld & dat moet je regelmatig doen om ander schuurpaper erop te plakken.
 

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Hallo,
Volgens mij kun je goedkoper een gebruikte schuurmachine proberen te kopen (Toon Voets Schijndel)
want je moet de machine laten Oscilleren om het inbranden van de schuurbrand te voorkomen.

Het toerental van de schaafas is veel te hoog om te kunnen schuren.

De as mag maar aan een kant opgehangen zijn, anders krijgt men de schuurband niet om de hoofdas.

Enz.enz. enz. maar we zijn wel benieuwd naar de vorderingen van dit project.

groeten Christ Oerlemans.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een kant opgehangen ? Eh nee hoor, dat is alleen maar om het werk gebied te vergroten (je kunt dan je werkstuk ook andersom doorvoeren)

Er is geen sprak van een schuurband, maar een strook die er schuin omheen gewikkeld word en dan aan het begin/einde met een klemveer vast gezet en word dus ook niet geplakt !
Toerental lijkt me geen probleem, dat kun je vast en zeker aanpassen, de drum van een van diktebank is veel kleiner dan een vandikteschuurbank, waar je naar moet kijken is de omtrek(snelheid)
Oscilleren is ook geen moeten ! mijn machine heeft dat ook niet, heb pas 1x een inbranding gehad, uiteraard is het wel beter, maar zeker niet noodzakelijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.