Starmix ISP iPulse ARDL 1635

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Hallo

Is het normaal dat ondanks de propere vouwfilters het lampje flikkert dat niveau-indicatie aangeeft als je een vlieszak gebruikt en de slang van 35 mm met daarop het smal rubbermondstuk? Zou dit komen omdat de machine dan wat minder fors zuigt door de aanwezigheid van de zak? Als ik de toerentalregeling wat verminder dooft het lampje....
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Zijn de filters ook echt schoon, tussen de lamellen? Ik heb dat ook wel eens met de 5m slang erop, met een volle stofbak, en met het superfijne zuigmondje erop.
Minizuigmond eraf, dan is ook meteen geen probleem meer.
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
De filters zijn proper hoor want ik heb ze met de compressor uitgeblazen buiten. Maar ik gebruik wel een vlies stofzak. Intussen heb ik ook de vraag gesteld bij Starmix Nederland en dit was hun antwoord:
[FONT=wf_segoe-ui_normal]Het is inderdaad zo dat de stofzak de luchtdoorvoer vermindert.[/FONT]
[FONT=wf_segoe-ui_normal]Dat het lampje gaat branden wil in dit geval niet zeggen dat u niet door kunt werken.[/FONT]
[FONT=wf_segoe-ui_normal]Pas als de zuigkracht echt afneemt moet u het trilmechanisme in werking stellen.ken
In feite moet ik me dus geen zorgen maken. Maar zoals al iemand schreef lijkt het me wel interessant om de stofzak achteraan open te snijden en hem goed te sluiten zodat deze zak nog eens kan herbruikt worden. Ook het ledigen van de stofzak moet zeer gemakkelijk zijn zo. Ik vermoed dat een zak hoe dan ook beter moet zijn voor het behoud van de vouwfilters niet alleen voor de vervuiling op zich (fijn stof) maar ook als je bijvoorbeeld nagels opzuigt die mijn inziens met veel kracht tegen de vouwfilters kunnen vliegen als je geen stofzak gebruikt. Een cycloon is natuurlijk ook interessant....
I
[/FONT]
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als je zwaardere spullen opzuigt zoals spijkers, raken die de filters niet. Ze vallen meteen de bak in.

Soms moet je juist de zuigkracht hoger zetten om het lampje uit te laten gaan. Ik zet alleen bij schuren de zuigkracht iets lager, omdat anders de schuurmachine teveel op het werkstuk "plakt".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.