eetkamertafel

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
vandaag me eetkame tafel in elkaar gezet
de oude was 40 cm te kort en ik kwam een mooi blad tegen dus heb ik maar geprobeert een tafel te maken, ik heb alles nieuw behalve de poten


groeten bas

Attached files
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Mooi, en het lijke me heerlijke stoelen om in plaats te nemen.
Het blad oogt dun, komt dat door de lengte of omdat ik nu via m'n mobiel kijk ?
Even uit nieuwsgierigheid, hoe lang is de tafel ?
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
stoelen zitten goddelijk :mrgreen:
blad is ook dun 18mm vind ik ook enige nadeel
blad is 2 meter lang reden dat ie tekort was omdat er geen 3 stoelen naast elkaar konden staan

groeten bas
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
En dat op vier poten, dat zie je niet vaak, leuk !
Hoeveel tussensteunen heb je gebruikt ter voorkoming van eventueel kromtrekken ?
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ik heb stalen hoekprofiel gebruikt tegen het doorzakken
morgenochtend zal ik daar eens een foto van plaatsen

groeten bas
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
Eettafel-LIVA-90x160-cm.jpg

zo was het origineel

en zo heb ik de onderkant gemaakt, de rok is 2 cm smaller omdat anders de stoelen er niet onder konden en hij is 40 cm langer geworden, ik hoop dat dit stevig genoeg is

groeten bas

Attached files
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Dat ziet er behoorlijk stevig uit, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het blad krom zal trekken omdat het gewicht goed verdeeld wordt. Om nog even te plagen, hoe heb je de poten gemonteerd ? een mooie houtverbinding of met schroeven ?
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
helaas geen mooie houtverbinding, ik ben nog maar een beginnend knutselaartje ;)
is met een inbusbout dat is het enige originele wat er nog van over is :p

groeten bas
 
A

Athanor

Guest
Nou, dat is toch een fraai resultaat als beginnend knutselaartje!!! Mag je trots op zijn hoor. Nog een vraag/tip: heb je de gaten in de steunbalkjes als sleufje uitgevoerd zodat het blad nog wat kan werken?

Fons
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
nee ik heb geen sleuf gaten gemaakt en ik hoop dat het blad niet al teveel zal werken
het ontwerp heb ik overgenomen van me vorige tafel en daar had ik ook geen problemen met werken dusi k hoop dat het nu ook weer zo zal zijn

groeten bas
 
A

Athanor

Guest
Oké, mocht je problemen krijgen, dan ken je de oplossing ;)

Fons
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
heb ik ook al aan zitten denken of er nog zo'n blad op lijmen maar de panelen waren op in de winkel :p

groeten bas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.