vouwfilters Starmix

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Beste leden, hoe reinigen jullie de 2 vouwfilters van een Starmix bouwstofzuiger? Ik heb gehoord dat deze niet mogen uitgeblazen worden met perslucht? Of toch wel? Mogen ze gewassen worden?

Bedankt!
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik neem aan dat je deze bedoeld:
Bekijk bijlage 69486
Wat ik doe: Op een vochtige dag ga ik buiten zitten met een vuilniszak en stofmasker en Ik klop het filter eerst goed uit.
Daarna pak ik een grote platte schroevendraaier en maak 1 voor 1 alle groeven schoon. Met uitspuiten krijg je niet alle rommel uit de groeven. Het filter materiaal is echt stevig dus je gaat er echt niet zomaar doorheen met je schroevendraaier.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik heb ze laatst voor het eerst eens schoongemaakt nadat een zak was gescheurd... Gewoon met de compressor gedaan, niet te dicht erop zitten.

Dan gaat dat prima.

Het scheelt heel veel of je dus altijd een zak met evt cycloon gebruikt.
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
evs & Farends, bedankt voor de reactie!!
Misschien interessant om even uit te kijken waar ik een cycloon kan aanschaffen die goed past!
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Heb deze stofzuiger maar pas. Ik heb die gekocht van iemand en zit te kijken hoe ik de zak er best moet inplaatsen;
In de verkorte gebruiksaanwijzing is me iets niet duidelijkIMG_2156.jpg
Moet de langste lip van de zak naar boven of naar onder geplaatst worden over het stukje buis in de opvangbak? En puntje 4 op de tekening is me ook niet duidelijk.....
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Als je dat afsluitdopje naar onder doet moet het goed komen.. Het erop drukken van de zak kan soms wat lastig gaan, welke zakken heb je? Vlies of papieren?
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Het zijn zakken in vlies van IVANA. Deze waren er bij geleverd. Maar ik zie geen afsluitdopje op deze zakken IMG_2158.jpg
Gewoon opduwen zal wel voldoende zijn denk ik.....
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Wat ik wel opmerk is dat bij het plaatsen van een lege filterzak het lampje brand dat aangeeft dat de stofzuiger vol zit. Na een tijdje ging het lampje uit. Waarschijnlijk komt dit omdat de zuigkracht wat minder is door deze zak???

Trouwens om grof vuil en houtkrullen op te zuigen is een filterzak waarschijnlijk toch niet nodig??
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Is helemaal niet nodig, alleen zitten wel je filters vol ingedikte troep dan, stoflongen zegmaar. Ik heb ze 2 keer minitieus uitgepeuterd, en nu gebruik ik dus braaf een zak. Ik heb deze overigens opengeknipt achter, stukje dichtgerold en er een stukje opengezaagd pvc electrapijp omheen geklemd. Met legen een stofmasker op. Ik heb geen ruimte voor een cycloon en het werkt best prettig zo vind ik, voorzover het legen van een stofzuiger prettig kan zijn natuurlijk.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik gebruik nooit een filter. Filters zijn ook niet heel goedkoop. Dus ik maar om de zoveel tijd mijn filter schoon. En als je hoofdzakelijk houtbewerking doet valt het schoonmaken wel mee.
Een Cyclone lijkt me niet echt nodig als je zaagt of freest. Je kan echt wel even werken voordat je stofzuiger vol is. En zonder filter is tie zo weer leeg.
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Is helemaal niet nodig, alleen zitten wel je filters vol ingedikte troep dan, stoflongen zegmaar. Ik heb ze 2 keer minitieus uitgepeuterd, en nu gebruik ik dus braaf een zak. Ik heb deze overigens opengeknipt achter, stukje dichtgerold en er een stukje opengezaagd pvc electrapijp omheen geklemd. Met legen een stofmasker op. Ik heb geen ruimte voor een cycloon en het werkt best prettig zo vind ik, voorzover het legen van een stofzuiger prettig kan zijn natuurlijk.

Zeer interessante oplossing die je daar zegt! Brand het lampje ook bij u als je er een filterzak insteekt? Trouwens de klopfunctie voor de vouwfilters heeft mijn inziens dan ook geen nut denk ik.....
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik gebruik ook altijd braaf een zak, mijn inziens is dit gewoon een behoud van je machine.
Alle micro stof vezels gaan allemaal. Door je motor heen en blijven er in hangen.. En versmeert je apparaat.

Heb je een foto van de zakken sluiting Robert?
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Ik gebruik ook altijd braaf een zak, mijn inziens is dit gewoon een behoud van je machine.
Alle micro stof vezels gaan allemaal. Door je motor heen en blijven er in hangen.. En versmeert je apparaat.

Heb je een foto van de zakken sluiting Robert?

En ook dat geflikker van het lampje (niveau-indicatie) bij hoogste toerentalregeling Farends?
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Dat lampje gaat bij mij alleen aan als de zak vol zit, maar ook wanneer de machine teveel weerstand heeft door bv een te dunne slang met een kleine opening aan het einde.
(als ik hem op mijn schuurmachine aansluit bijvoorbeeld)
 

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Is helemaal niet nodig, alleen zitten wel je filters vol ingedikte troep dan, stoflongen zegmaar. Ik heb ze 2 keer minitieus uitgepeuterd, en nu gebruik ik dus braaf een zak. Ik heb deze overigens opengeknipt achter, stukje dichtgerold en er een stukje opengezaagd pvc electrapijp omheen geklemd. Met legen een stofmasker op. Ik heb geen ruimte voor een cycloon en het werkt best prettig zo vind ik, voorzover het legen van een stofzuiger prettig kan zijn natuurlijk.
Spant dit voldoende Robert Hardwoodie? Misschien even een foto? Waarschijnlijk heb je een zeer dunne insnijding gemaakt in dat buisje zodanig dat je het buisje wat moet open trekken en het dan opnieuw toeklapt??
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.