Gereedschap overnemen

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Gisteren was ik gevraagd door een email bericht als ik wil een bijdraag aan de Woodworking.nl forum leveren. Oké, een bezoek aan mijn werkplaats hier in het noorden van Friesland door twee onbekenden uit de polder vanochtend geeft de aanleidingen. Van achter in hun bestelwagon haalt ze een lading gereedschappen en leesmateriaal tevoorschijn, mooi oud spullen was het maar vooral de boeken en verzameling fotoprintten zijn voor mij interssant.PA181096.jpgPA181097.jpgPA181095.jpgPA181093.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Dat zijn een paar mooie oude spanzagen!
En die boeken ook, alhoewel ik tegenwoordig meer opsteek van de YouTube filmpjes dan uit boeken. (Wat houtbewerking betreft).
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Dat zijn een paar mooie oude spanzagen!
En die boeken ook, alhoewel ik tegenwoordig meer opsteek van de YouTube filmpjes dan uit boeken. (Wat houtbewerking betreft).
Het leuk van een paar van de mooi spaanzagen is dat omdat die afkomstig zijn van een gepassioneerde en gepensioneerde meubelmaker zijn ze goed onderhouden en nog steeds scherp.

Dat tube is een onderwerp apart, persoonlijk heb ik er niks mee te maken. Ik abonneer tot het filosofie dat een vak is per definitie onverbiddelijk verbonden met een beperkt geografische samenhang en dus voor een grote deel valt buiten de huidige, en toch steeds verouderde, trend van globalisering waarvan deze tube deel uitmaakt.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Sunrayes,
Ik heb net zoals jij heel veel kunnen leren via Youtube, maar het aanbod is zo groot dat ik er ook al heel veel bucht ben tegen gekomen .. en eerlijk gezegd, veel te veel machinaal geweld.

Maar...niets is zo zalig dan op een avond een goed boek ter handen te nemen, waar de uitleg in beschreven staat, om dan in de verbeelding de werken uit te voeren.
Jos

Ernest,
geniet van je nieuwe speelgoed en vooral van de oude lectuur. Wie weet, kun je er nog iets van leren ... :eek:
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Het leuk van een paar van de mooi spaanzagen is dat omdat die afkomstig zijn van een gepassioneerde en gepensioneerde meubelmaker zijn ze goed onderhouden en nog steeds scherp.

Dat tube is een onderwerp apart, persoonlijk heb ik er niks mee te maken. Ik abonneer tot het filosofie dat een vak is per definitie onverbiddelijk verbonden met een beperkt geografische samenhang en dus voor een grote deel valt buiten de huidige, en toch steeds verouderde, trend van globalisering waarvan deze tube deel uitmaakt.

Helemaal mee eens Ernest!
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
913
316
Ik heb dat boek van Frederik Weijs meteen besteld en al in huis, prachtige prenten en duidelijk tekst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.