Wc rol houder

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Goede dag, ik ben van plan om een simpele wcrol houder te maken.

Ik heb op de opendag een paar stukjes Tactus gescoord, en het leek me wel leuk om een wcrol houder te maken (ik ben de oude beu) .

Ik loop alleen tegen een dingetje aan.

De daadwerkelijke houder, moet natuurlijk simpel te verwijderen zijn, ik dacht zelf iets met een veertje, maar er moet een simpelere oplossing zijn denk ik.

Hebben jullie misschien een idee?

Ik heb een afbeelding van pinterest afgeplukt .
Zo moet hij ongeveer worden.

Alvast bedankt mensen.
Gr Danny
.il_570xN.1190375842_3x7g.jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Koop bij IKEA deze en gebruik het staafje. Voor de rest een goede hack bedenken.

enudden-toiletpapierhouder-wit__0307736_PE427768_S4.JPG
 

WR1944

Oud hout
Omdat de verende stok zijwaarts tegen de armen van de houder drukt is de kans groot dat het in de hoek breekt. Dat is namelijk een zwak punt. Eenvoudiger is het om met een vaste stok te werken en een verticale gleuf te maken in de armen.
 

WR1944

Oud hout
Het is niet alleen de druk in de statische situatie, dus als de rol op z'n plaats zit. Bij het plaatsen van de rol moet je extra druk uitoefenen om de stok in te drukken. En niet iedereen zal daar even zachtzinnig mee omgaan.

Maar de praktijk zal het uit moeten wijzen.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Als je twijfelt zou ik 2 duveltjes per kant gebruiken.
Maar persoonlijk denk ik dat het wel vast zit als je het goed lijmt.

Goed gelijmd hout is SUPER stevig toch?! :cool:

[edit] Het breekt vaak ook juist niet op de lijm-verbinding. Dat wilt toch wat zeggen....


Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Succes.

Gr,

Atmoz
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Als je het simpel wil houden, gewoon een rond stokje erin steken en vast zetten met een pinnetje,
Aan de linkerkant een holte voor het ronde stokje, in de rechterkant een rond gat waar het stokje doorgaat.
Rechtsboven een gaatje waar een pinnetje of iets creatiefs ingestoken wordt door het stokje in het hout.
Mvg, :).
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
google eens op 'rolhouder veer' voor 3 euro heb je wat.
ik kan me ook rubberachtige dingen herinneren met een soort harmonica, voor rolhouders die in de muurtegel zaten.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Mensen hartelijk dank voor jullie berichten.

Ik heb gegoogeld naar z,on veer.

Veel gevonden, maar bij Ali is hij dus ook verkrijgbaar, had ik niet eens aan gedacht.
Wit Plastic Vervanging Toiletrolhouder Roller Insert Spindel Lente
http://s.aliexpress.com/EjayERVr

Ik ga eerst dit proberen, niet geschoten altijd mis.

Bedankt voor jullie hulp mensen.

Gr Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.