Record PT107 vlak- vandiktebank

DannyDL

Nieuw lid
5 aug 2017
19
1
Roosdaal ( België )
Ga me, als verloopt zoals het in de sterren geschreven staat :), volgend jaar een vlak-en vandiktebank aanschaffen en ben nu vollop aan het googlen naar tests en reviews van verschillende modellen. Van bovenstaande vind ik niet teveel terug. Mag iets degelijk ( hobbymatig) zijn maar dan ook weer geen Hammer of zo. Veel te duur om mee te beginnen, 't is niet dat ik er elke dag ga mee bezig zijn.
Iemand ervaring mee, merk/model ?
Hieronder een link met voorbeeld.

https://www.baptist.nl/houtbewerker...ionair-schaven/record-pt107-vlak-vandiktebank

Ben nog een leek op schaaf/vlak gebied, daarom deze vraag.....

Mvg
Danny
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Nog niet eerder gezien.
Maar lijkt me een degelijke machine.
Niet te veel china hbm gehalte.
Maar zal daar waarschijnlijk wel vandaan komen.
 

DannyDL

Nieuw lid
5 aug 2017
19
1
Roosdaal ( België )
Lijkt mij ook een degelijk toestel maar weet er verder niets over. Record Power is een UK Brand maar of het ook daar geproduceerd wordt dat is maar de vraag. Ga toch nog wat dieper moeten zoeken op het net.
Bedankt voor de reaktie.

Grtz
Danny
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Zo ver ik het weet is ook deze eigenlijk het zelfde als de HBM 300, maar dan onder Record Power toezicht. Ook holzmann en gude verkopen deze machine. Op deze afbeelding http://www.kinmachines.nl/wp-content/uploads/2015/09/Vlakvandikte-bank-Holzmann-HOB260BNL-230V-4.jpg zie je de holzmann variant.

Nu is het mij wel opgevallen dat er verschillen zijn. Verschillen in materiaal en quality control. Dus in de basis is het dezelfde machine, maar bijv de Gude variant is een stuk minder goed dan de Record Power variant. Kan het verschil in de lak zijn, maar mijn gevoel is dat het ook de eisen van de handelsmaatschappij zijn.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Over deze machine kan ik niet oordelen, maar over Record Power in het algemeen zei de verkoper me dat machines gebouw worden in China maar dat ze als firma hoge eisen stellen voor de componenten. Het leek mij geen voorgekauwd verkoperspraatje, en de lintzaag waarover we het toen hadden leek me toch zeer degelijk. Bovendien geven geven ze ook een standaardgarantie van 5 jaar.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Alle Record Power machines komen uit China.
Zoals al vaker op dit forum gezegd:
Dat wil niet per definitie zeggen dat de kwaliteit belabberd is.
 

PeterVanhove

Actieve deelnemer
16 nov 2019
30
10
Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Zelf in de markt voor mijn eerste vlak en vandikte bank op 230v monofase. Suggesties welkom... doel: massief houten meubel(tjes), snijplanken, messenblokken,...
 

DannyDL

Nieuw lid
5 aug 2017
19
1
Roosdaal ( België )
Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Zelf in de markt voor mijn eerste vlak en vandikte bank op 230v monofase. Suggesties welkom... doel: massief houten meubel(tjes), snijplanken, messenblokken,...

Beste Peter, ik ben dan uiteindelijk voor de vlak- en vandiktebank van DeWalt gegaan. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Schaaf er regelmatig eik mee en werkt perfekt. Heb hem nu een 2 jaar ongeveer. grtz
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.